Haberler:


X adresimiz

Ana Menü

tembih

Başlatan Oruc_Reis, 07 Ağustos 2007, 23:22:56

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Oruc_Reis

Seriatte mubah olan  seyler tarikatte kucuk gunah ,tarikatte kucuk gunah olan seyler hakikatte buyuk gunah hakikatte buyuk gunah olanseyler

ma rifette kufur oldugunu ve tarikatte olan israflari beyan eder ..

Kardeslerim insan icin  uc derece vardir  Seriat  tarikat  hakikat

Seriat tarikatin kapisidir  ve tarikat hakikatin  bahcesidir .Yani tarikat muhkem kale icinde bir bahcedir , seriat o bahcenin kuyusudur .

hakikat o o bahcede turlu turlu gul gulistan ve turlu turlu meyve agaclaridir.
Ne obahcenin nede o agaclarin nihayeti var . Onun kalesi okadar saglamdir ki,birkimse kusbile olsa ona giremez .ancak girmek icin kapisina muhtactir.

Bu bahcenin kapicisi seytan aleyhilla nedir

Eger birkimse noksan ve sahte bir mursidin elini tutup bu bahcenin kapisina varirsa seytan onune cikip derki;

Eger sen bu kapidan iceri girersen cok minnet ve mesakkat cekersin ve muradina nail olamayip seriatin perdesinde kalirsin .

Seriat perdesin de kalip abdestle namazla ugrasmanin alemi yoktur.
Hersey HakK tan ibarettir .
Iyi ve kotu yoktur haram ve helal yoktur .Onlarin tammai perdeden ibarettir ve ebrar karidir asik-i didar olan caninin isdedigini yiyip icmeli herseye yeknazar ile bakmali hic bir seyi ayri gormeyip hepsine dost yuzunu gorerek  cumbusunue bakmali  diye herbirerlerini bir taraftan nefsin  istadina gore aldatir

nefis  de bu seyleri makul gorup razi olur .

Seytan lain yardim ettigi icin bu sahsi o mahelden  alir ve bir hendek ten yuvarlayip bin parca ederler.

Yani tarikat bulayim derken  seriat de elinden gidip dunya ve ahireti harab olur .

O sebeb le  salike  bir Mursid-i kamil aramak ezlemdir .

Zira mursid-i kamil olanlar  bu bahcenin bahcivanlaridir .Seytan da  o bahcenin kapicisi oldugundan bahcivanlarin hizmetkarlari  mesabesindedir .

Onun icin mursid-i kamil olanlarin  muridlerine seytan musallat olamaz.

Yani seriatte  ayirip delalete dusuremez. Ancak baslangic ta bazen vesvese verebilir  .Bu da hersalike gore degildir  Teslimiyeti zayif olana  goredir  seytan teslimiyeti  kuvvetli olan salikin  semtine bile ugrayamaz ki  vesvese versin  Tabi seyhinin himmeti beraketi ile  bu kimseler seriat kapisin dan girip tarikat  bahcesini seyrederler  ve tekmil-i suluk ederek , o bahcenin gulerini koklarlar

Velayete  ayak basarak hakikat  agaclarini  gorur ler sifat-i raziye ile muttasif olduklarinda  agaclarin altin da turlu  fuyuzat -i ilahiler ile  golgelenirler  sifat-i marziye  ile muttasif  olduklarin da  ise  o agaclarin  cesit  cesit  meyvelerini  yiyip  nihayetsiz  ilahi ihsanlara  mazhar olurlar

(Devamini yarin ins siz kardeslerimiz le paylasacam )

selametle ensar
cihan baginda ey akil, budur makbul-i ins i cin.Ne kimse senden incinsin, ne sen bir kimseden incin.

Oruc_Reis

Hasili bu  dort keyfiyet birbirine baglidir  .Birini bulamayinca  oburunu bulmak mumkun degildir Yani seriati bulamayinca  tarikati bulmak  tarikati bulamayinca  hakikati  bulmak hakikati bulamayin ca da onun ilersinde  olan marifeti bulmak  mumkundegildir.

Oyle olunca  seriatten  zerre kadar ayrilmaya gelmez .Zira seriatten ayrilan tarikatten koku bile duyamaz.

Seriattir  Butun islerin basi

Seriatsiz tarikat seytanin isi

Tarikat ehlide yok ise seriat onun seyhi seytandir..

Eger birkimseden  cesitli hariku lade seyler zuhur edip mesela  semada kus gibi ucsa, o kimsenin  seriatine bakilmalidir,Eger  seriatten bir noksani bulunur sa  ,bilmis olunki o kimse tarikatten koku bile duymamistir.

Ondan zuhur  eden haller  riyazat kuvveti ile istidractir .Bu hal ise kesislerde  bile bulunur . Zira bazi insanlarda  riyazat kuvveti( calisarak )
ile keramete benzer birseyler zuhur eder onun farki seriat ile olur .Zira nar (ates) ile nurun farki yoktur.Ancak nar yakicidir ,yakar ,Nurda ise  yakicilik yoktur ,yanliz ziyadan ibrettir .O sebeble  nar ile nurda  fark yoktur .Ancak nar,Cenab-i Hakkin celal sifati oldugu icin yakar .Nur cemal sifati oldugu icin  yanliz suleden ibarettir Bu  gibi  keramaet ile  istidrac arasinda  fark yok tur .Ancan olcu seri attir .Tarikat  dedikleri terik-i seriattir .Yani hakikatin yoludur .seri ati icradan sonra yine seriat  icra ederek o yola suluk edilirse , hakikat bulunur

Hakikati bulduk tan sonra da marifet-i ilahiyeye nail olur. Yani yanliz seriatte hakikat bulun madigi icin  hakikatin yoluna  tarikat ismi verildi.
Tarikat  seriatten ayri bir sey degil  seri atin aynidir.

Lakin vuslat yolu oldugu icin  ,gerek  ruh-u sultaniyi tezkiye  ve gerek  ruh-u hayvaniyi terbiye icin  biraz  seriatten sartlar  tertip edilerek  kaideler  konuldugun dan  tarikat ismi verildi

Iste  bu sebeble  seri atte  mubah olan tarikatte  kucuk gunahtir.O mubah,hakikat  ehline buyuk gunahtir , marifet ,ehline ise  kufurdur.

Yani seriat  ehli bir mubah islese , o mubah  tarikat ehlinin kucuk gunahi gibidir,ki
ya affedilir ya terbiye edilir.eger bu hal, hakikat ehlinden sudur ederse, seriatte  kebair ehlinin hesaba ve mahcubiyete mustehak olurlar.Seriatte kafir olanlar va'"dolunan cennetten uzak olup cehenneme mustehak olduklari gibi ,hakikatte olanlar da dunyada iken vaëdilen mertebeleri katetme  ve ilerisinden ma"rifet-i ilahiden uzak olup mahcubiyet atesinde kalir.Yani bir veli velayete ayak bastiktan sonra  seriatte  mubaholan bir sey  kendiden sudur  etse  ve bu daimi hali olsa  ozat sifat-i raziyeden ve sifat-i marziyeden  uzak olup ilersinde  olan marifet-i ilahiden  de nasipsiz  kalir ve velayet kademin den ileri gidemez

Dunya da iken  o halile kalir  ve ahirette  de mertebeleri tamamlayip  sifat-i ma'sumiyete muttasif olamadigi icin mahcubiyet atesi ile yakilarak hesaba cekilir..

Eger seriatte  mubah olan tarikatte  kucuk gunah ,hakikatte buyuk gunah marifette  de nasil kufur olur ?sorulur sa deriz,ki

Mesala; seriatte  ac olan kimseye  helal  olan yiyecek ve iceceklerin hepsi mubahtir , seriat ehli yeme ve icmede gaflet icinde  olsalar bir beis yoktur .Lakin tarikat ehlinin  yeme ve icmelerin de  gaflet uzere  olmalari kucuk gunahtir  ayni sekilde uykuya  yattigin da  gezip dolastigin da   ve alis veris de  her nekadar mubahlar varsa da bunlari yaparken uyanik bulunmak lazimdir

Zira tarikat ehli, gerek tekmil-i suluk etsin gerek etmesin mademki bir mursidin elini tutmustur  onun icin hepsi ehlullah hukmundedir

hukmunce hepsi ehlullah hukmundedir .Onun icin daima  halleri uyanik  olmalidir .
cihan baginda ey akil, budur makbul-i ins i cin.Ne kimse senden incinsin, ne sen bir kimseden incin.