Bir sürahi su ile uyandırmak

Başlatan İsra, 22 Haziran 2009, 02:42:59

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

İsra

“Biz hep dine karşı olanları, din düşmanlarını konuşuyoruz. İHL’lerde ve Kuran kurslarında pek öğrenci kalmadı diye şikayetçi oluyoruz. ‘28 Şubat süreci yüzünden bunlar başımıza geldi !’ diyoruz. Ancak ben öyle düşünmüyorum. “Allah bizi cezalandırdı!” diye düşünüyorum.

İHL ve Kuran kursları ağzına kadar doluyken sanki biz o öğrencilerin kıymetini bildik mi? Çocuk psikolojisinden, ergenle iletişimden anlamayan hocalar yüzünden çocukları camiden de dinden soğuttuk.

“Eti senin kemiği benim” diyerek çocuklarını kurslara teslim etti aileler. Üslup yanlış olsa da niyetleri iyi idi. “Dayak cennetten çıkmıştır” yalanına iman etmiş hocaların elinde bir neslin çocuklarını ve gençlerini heba ettik.

Şimdi de öğrenci gelse de okutsak diye dua ediyoruz.”

* * * * * * *

“Özeleştiri yapmak ve hataları itiraf etmek” insanın geçmiş hatalarını yok etmez, ancak ilerde yapabileceği hataların önüne geçer. Yukarıda ki sözleri, bir Kuran kursunda hocalık yapan değerli bir arkadaşım söyledi. İçerden birinin bu kadar samimi itiraflarda bulunması bence çok önemlidir.


Çocuk eğitimi konusunda toplum olarak çok büyük hatalar yaptık. Ancak en büyük hatayı da, maalesef dindar insanlar, çocuklarına dini sevdirme adına yaptı.

Bir insan, evladına ders çalışma alışkanlığı kazandırmayı başaramasa, çocuğun okul hayatı sıkıntılı geçer. Zayıflar alır, sınavları kazanmaz vs. liseyi zoraki de olsa bitirip hayata atılır. Herkes okumak zorunda değil.

Bir insan evladına çalışkan olmayı öğretemezse, tembel bir insan olur. İş hayatında durağan bir süreç yaşar. Çalışkan bir insanın geldiği yere gelemese bile, hayatını o şekilde devam ettirir.

Ancak bir insan evladına dinini sevdirmeyi başaramazsa, çocuk dinden soğur. Özellikle de, dini sevdirme adına yapılan hatalar, çocuğu dinden iyice uzaklaştırabilir.


* * * * * * *


“Sabah namazı yüzünden Ateist oldum”

Dindarların çocuklara dini sevdirme hatalarını konuştuğumuz bir arkadaşım, işyerinde ki “ateist” bir arkadaşından dinlediklerini bana anlatmıştı.

“Sabah namazına beni kaldırmaya gelen babam, bir sürahi su dökerek beni kaldırırdı. O zamanlar babamdan korktuğum için kalkardım. Tabi ne abdest alırdım ne de namaz kılardım. Abdest alıyormuş gibi yapar, namaz kılmış gibi geri yatardım. Ancak babama olan öfkem artardı.

Babama olan öfkem evden uzaklaşınca babamın savunduğu tüm değerlerden uzaklaşmak olarak hayatım da yerini aldı. Babama olan öfkem beni bugün ateist yaptı.”

Ateist haklı değil elbette, ancak “bir sürahi su ile” oğlunu sabah namazına kaldırmaya çalışan baba da masum değil.


* * * * * * *

Sabah namazına çocukları alıştırmak için öğrendiğim bir yöntem çok hoşuma gitmişti. Eskiden alimler sabah namazına kalkınca, çocukları kaç aylık yada kaç yaşında olursa olsun, yanına gider çocuğun burnundan hafifçe sıkar, evladına dua eder, sonra da namaza gider yada namaz sonrası yatarmış.

Her gün sabah namazı vaktinde burnu sıkılarak, uykusuna hafif bir “sekte” vurulan çocuğun sabah namazına kalkma alışkanlığı kazanması çok daha kolaydır. Bir sürahi sudan daha etkili, daha kalıcı, daha faydalı bir yol olduğu kesin.


* * * * * * *


Türkiye’de dindar insanlar yıllarca, Peygamber efendimizin tek bir çocuk dövmediğini bildiği halde, “Dayak cennetten çıkmıştır” yalanına inanarak, çocuklara dine sevdirmek için, dayak yöntemini kullandık.

Hata yaptığımızı itiraf etmeliyiz.

Namaz kılmayı çocuklara sevdirmenin “kalıcı” yöntemlerini bilmeyen dindar insanlar, yıllarca çocuklara namazı sevdirme adına hatalar yaptılar.

Hata yaptığımızı itiraf etmeliyiz.

Hatalarımızı itiraf etmeyip, doğru yöntemleri öğrenmeye ve kullanmaya başlamazsak, “sabah namazı yüzünden ateist olan” insanların sayısı artmaya devam edecek.

Sait Çamlıca

ikiz

cok dogru ve guzel bi yazı tesekkur ederım


bıktımm

yapılan hataları kabul önemli ancak daha da önemlisi yeni hatalar yapmamak
paylaştıklarınız maalesef doğru
mesela benim bir yeğenim var 10 yaşında namaz konusunda orta bir yol tutturmak istiyorum ama çooook zor
yavaş yavaş başlamak gerek
bazen beraber kılıyoruz sünnet kılmak istemiyor
günlük bir vakit kıldıysa ben bugün bir defa kıldım kılmayacağım diyor
ve daha neler neler hatalı davranmak istemiyorum
ama nasıl olacak onu da bilmiyorum bir bilen varsa söylesin lütfen
Allah sonumuzu hayretsin

İsra

Alıntı Yapmesela benim bir yeğenim var 10 yaşında namaz konusunda orta bir yol tutturmak istiyorum ama çooook zor
yavaş yavaş başlamak gerek
bazen beraber kılıyoruz sünnet kılmak istemiyor
günlük bir vakit kıldıysa ben bugün bir defa kıldım kılmayacağım diyor
ve daha neler neler hatalı davranmak istemiyorum
ama nasıl olacak onu da bilmiyorum bir bilen varsa söylesin lütfen

ona namazla ilgli hadis,ayet ve kıssalar okuyabilirsiniz.hatta bazen kıssaların etkisi öğüt vermekten daha etki olabiliyor.

hizmetci

namazi ona sevdirmege calisabilirsin güzel cümleler ile onun anlayacagi sekilde motive edebilirsin mesela: her vakit namazda insan hz Allah ile konusur, hz Allah sevdiklerini huzuruna kabul eder, namaz bize Allahimizin hediyesidir
AllahIM BANA SENIN SEVGINI; SENIN SEVDIKLERININ SEVGISINI VE BENI SANA YAKLASTIRAN HERSEYIN SEVGISINI VER!!!AMIIN.

bıktımm

Tavsiyeleriniz için teşekkürler deneyeceğim
Bakalım inşAllah faydası olur

racül

yukaridaki yazida gece,
ögrencilerin, oralardaki kötü muameleden dolayi kuran kurslarina ve IHL'ne soguduklari kanaatine katilmiyorum.

Düz liselerde de ögrenciler uzun kulakli arkadas sudan gelene kadar dayak yiyor..

Es ist keine Schande hinzufallen, aber es ist eine Schande einfach liegen zu bleiben.
                                                Theodor Heuss
                             ehemaliger Bundespräsident

İsra

Alıntı YapDüz liselerde de ögrenciler uzun kulakli arkadas sudan gelene kadar dayak yiyor..

İHL ve kuran kursları düz liseden farklı olduğu için daha hassas davranılması gerekmiyor mu racül hocam :)

zaten adı üstünde düz lise ama İHL ve Kuran kursaları insanlara başka şeyler çağrıştırıyor e58))

racül

21. yy'da yasiyoruz ve artik siddete hepimiz karsiyiz. Müsellem..

...
Senelerce egitilen ve yine senelerce egiten konumunda bulundum.
Cocuk üzerinde dayagin faydadan ziyade zararinin oldugunu hep gördüm. Ama, acisi gectikten sonra bir cok cocuk/genc icin dayak hep hatirlanan ve kini tutulan bir sey degil.
Hoca/ögretmeninin iyi niyetli olduguna inaniyorsa talebe, dayagi fazla dert etmiyor. Ama onurunun rencide edilmeye calisildigini, kendisine kasit yapildigini sezerse, düsünürse,
bir yan bakisi da ömrünün sonuna kadar unutmuyor...

Aradaki muhabbet baginin kuruldugu bir ortamda dayak hep detay kaliyor.

Önemli olan muhabbet bagini kurabilmek.

Talebeye, hocasinin kendisinin iyiligini düsündügüne inandirdigimiz takdirde,
her sey teferruat kaliyor..

....

IHL'lerde siddet oldugu icin mi su an talebe sikintsi cekiliyor?
Talebenin siniflara sigmadigi onlarca sene, dayak yok muydu?

Birilerinin gözüne battigi icin,
birileri kendine mal etmeye kalkip iyi saatte olsunlarin dikkatini oraya cekmeyi becerdigi icin..

ve zikri burada fayda saglamayacak baska sebeblerden dolayi
cesmeye tipayi vurdular..
Es ist keine Schande hinzufallen, aber es ist eine Schande einfach liegen zu bleiben.
                                                Theodor Heuss
                             ehemaliger Bundespräsident

tercüman

Peygamberimiz bir Hadis-i Şerif'inde şöyle buyurmuştur: " Zorlaştırmayınız kolaylaştırınız, nefret ettirmeyiniz müjdeleyiniz." Maalesef hatalarımız oldu. Umarım bundan sonra olmaz. Bu senenin başında yazdığım bir özlü sözümü sizlerle paylaşmak istiyorum. "Aşkta kalbe, eğitimde ruha dokunacaksın."
Saygılarımla,
tercüman
All I know is that I know nothing.
Tüm bildiğim hiçbir şey bilmediğim.
-Sokrates-

hizmetci

AllahIM BANA SENIN SEVGINI; SENIN SEVDIKLERININ SEVGISINI VE BENI SANA YAKLASTIRAN HERSEYIN SEVGISINI VER!!!AMIIN.

tercüman

Teşekkür ederim sayın hizmetci.
All I know is that I know nothing.
Tüm bildiğim hiçbir şey bilmediğim.
-Sokrates-

hizmetci

AllahIM BANA SENIN SEVGINI; SENIN SEVDIKLERININ SEVGISINI VE BENI SANA YAKLASTIRAN HERSEYIN SEVGISINI VER!!!AMIIN.