IMÂN VE AMEL
Islâm dîninin hedefi insanligin yalniz bâtini degil, bâtin ve zâhirinin her ikisidir.
Hiçbir mâni yok iken, îmânini yalniz kalbinde saklayan, izhâr ve ilân etmeyen kimsenin
Allâh indinde kiymet-i îmâniyesi olamayacagi kitap ve sünnetin birçok delîliyle sâbittir.
Tatbîkat-i ameliye îmânin meyveleri oldugundan dâhi süphe yok ise de, nefs-i amel (amelin kendisi),
nefs-i îmânin ayni (kendisi) veya cüz'ü degildir. Ameller îmânin meyveleridir.
Ancak amel bizâtihî îmân degildir, îmânin mutlak olan neticesidir.
Dîn bir meyve agacina benzer, kalb ile tasdik onun yerdeki kökü,
lisan ile ikrari gövdesi, diger amelleri dalari, yapraklari, çiçekleri,
meyveleri gibidir. Agaçtan maksud meyvesi oldugu gibi imândan maksud da güzel ameldir ve
takarrüb ilallâh (Allâh’a yakinlasmak) onunladir. Fakat dallari kesilmek, yaprak,
çiçek açmamak, meyve vermemekle agaç kurumus olmayacagi gibi imân agaci da böyledir.
Fakat dibinden kesilmis olan agaçlarin ekseriyetle kuruduklari ve zamanini buldugu halde
sürgün vermeyen agacin kurumus olacagi gibi mâzeretsiz olarak imânini ikrâr etmeyen kisinin
îmânida böyledir. Ancak kista kalmis oldugu için, henüz topraktan filiz vermeyen tohumun veya
kökün kuruduguna hükmolunamayacagi gibi mâzeret zamaninda kalb ile tasdik de böyledir.
Iste îmanin böyle bir rükn-i aslîsi, bir rükn-i tâlîsi, sonra da tertip olunmus dereceleri üzerine fürûu ve
zevâid ü semerâti vardir. Ve kemâl-i îmân bunlarladir.
Fazilet takvimi 08.06.06
kardesim bizimle paylastigin icin Allah razi olsun
o ameli imöanla yaşamadıkça neye yararki
Alıntı yapılan: "seval_1985"o ameli imöanla yaşamadıkça neye yararki
o ameli iyman ile yasmadikca neye yararki.
Alıntı yapılan: "gurbetci 67"kardesim bizimle paylastigin icin Allah razi olsun
Rabbım (c.c) cümlemizden razı olsun