bir kimse imanım devamedecekmi diye şüphe ederse kafir olur deniyor ama kişi farkında olmadan da küfre düşebiliyor mesela küfür olduğunu bilmeden küfür söz söyleyebiliyor bunlardan da mı emin olmalı bir de eğer imanının devamında şüphe etmeyecekse son nefeste imansız gitmekten korkmak nasıl oluyor ikisi arasındaki fark nedir?
Bir kere iman etmişse bir insan nasıl vazgeçerki. Ezberciyse o başka. Sırf müslüman bir ailede doğduğu için müslümanım diyenle, araştırıp kendi iradesiyle yine müslümanlığı seçen arasında fark vardır gerçi.
Kişinin farkına olmadan küfre düşmesi,! Allah'ın dinin kitabını yayan,okuyan Allah rızası için cihad eden!,Allah rızası için imanını kuvvetlendirmek ve İmansızlarla,itikatsızlarla mücadele etmek.!Mezhepsizlere ve İngilizlerin tarikatı olan vahhabilere karşı imanlı bir şekilde mucadele etmek...!
Her müslümanın vazifesidir...!
Mezhepler Allahın emri değildir (aksine fırkalara ayrılmamak en iyisidir) bir dönem alimlerinin dini yorumlarıdır, onlardan ancak faydalanabiliriz ama müslüman olmak için mutlaka bir mezhebe bağlı olmak gerekmez.
Kuranı Kerimi ikinci plana atan her düşünce dinden uzaklaştırır.
Alıntı yapılan: us. - 30 Ocak 2012, 18:33:53
Mezhepler Allahın emri değildir (aksine fırkalara ayrılmamak en iyisidir) bir dönem alimlerinin dini yorumlarıdır, onlardan ancak faydalanabiliriz ama müslüman olmak için mutlaka bir mezhebe bağlı olmak gerekmez.
Kuranı Kerimi ikinci plana atan her düşünce dinden uzaklaştırır.
Bana Kurani Kerim´den Namazin nasil kilinisini bir cikartirmisin? Mesela Tekbir nasil alinir? Birde Ilmi yönünüzü ögrene bilirmiyim. Hani Kurani kerim´den mana cikartiyorsunuz ya. Merak ettim dogrusu?
Alıntı yapılan: mazhar - 30 Ocak 2012, 15:43:05
Kişinin farkına olmadan küfre düşmesi,! Allah'ın dinin kitabını yayan,okuyan Allah rızası için cihad eden!,Allah rızası için imanını kuvvetlendirmek ve İmansızlarla,itikatsızlarla mücadele etmek.!Mezhepsizlere ve İngilizlerin tarikatı olan vahhabilere karşı imanlı bir şekilde mucadele etmek...!
Her müslümanın vazifesidir...!
&))
Muhakkak....
Ama Sayın Miftahulkuluub ve Müctebanın verdiği cevaplar kafi...
Mevzuyu uzatmamanın uygun olduğunu düşünüyorum eğer kişi ikna olmuyorsa Allah muhafaza sarf edilen sözler küfre götürebiliyor ...
Alıntı yapılan: tk1978 - 31 Ocak 2012, 00:12:12
Alıntı yapılan: us. - 30 Ocak 2012, 18:33:53
Mezhepler Allahın emri değildir (aksine fırkalara ayrılmamak en iyisidir) bir dönem alimlerinin dini yorumlarıdır, onlardan ancak faydalanabiliriz ama müslüman olmak için mutlaka bir mezhebe bağlı olmak gerekmez.
Kuranı Kerimi ikinci plana atan her düşünce dinden uzaklaştırır.
Bana Kurani Kerim´den Namazin nasil kilinisini bir cikartirmisin? Mesela Tekbir nasil alinir? Birde Ilmi yönünüzü ögrene bilirmiyim. Hani Kurani kerim´den mana cikartiyorsunuz ya. Merak ettim dogrusu?
Kuranı Kerimde anahatlarıyla verilmiştir, geri kalanı uygulanagelmiş olana bakarak yapılıyor zaten. Biz mezhep imamlarının yorumlarından sorumlu değiliz biz Allahın ve peygamberimizin bize gösterdiği yoldan sorumluyuz. Gözlerim kör değil, kalbim mühürlü değil, Kuran bize kılavuzsa ki Allah öyle diyor, ben de buna inanıyorum o halde her akıl sahibi gibi başkalarının fikirlerini okur akıl süzgecimden geçirir hatalarımında sevaplarımın da sorumluluğunu alırım. Nasıl olsa her insan kendi yaptıklarından sorguya çekilmeyecek mi ?
Onlara, “Allah’ın indirdiğine uyun” denildiğinde; “Hayır biz atalarımızı üzerinde bulduğumuza (geleneğe) uyarız” derler. Ya atalarının aklı bir şeye yetmez, doğru yolu bulamamış idiyseler?
Alıntı yapılan: us. - 31 Ocak 2012, 12:57:33
Alıntı yapılan: tk1978 - 31 Ocak 2012, 00:12:12
Alıntı yapılan: us. - 30 Ocak 2012, 18:33:53
Mezhepler Allahın emri değildir (aksine fırkalara ayrılmamak en iyisidir) bir dönem alimlerinin dini yorumlarıdır, onlardan ancak faydalanabiliriz ama müslüman olmak için mutlaka bir mezhebe bağlı olmak gerekmez.
Kuranı Kerimi ikinci plana atan her düşünce dinden uzaklaştırır.
Bana Kurani Kerim´den Namazin nasil kilinisini bir cikartirmisin? Mesela Tekbir nasil alinir? Birde Ilmi yönünüzü ögrene bilirmiyim. Hani Kurani kerim´den mana cikartiyorsunuz ya. Merak ettim dogrusu?
Onlara, “Allah’ın indirdiğine uyun” denildiğinde; “Hayır biz atalarımızı üzerinde bulduğumuza (geleneğe) uyarız” derler. Ya atalarının aklı bir şeye yetmez, doğru yolu bulamamış idiyseler?
Bu Ayeti Kerimeye sizmi Mana verdiniz?
zaten mezhepler hak değil ben Gur`An`dan öğrenirim demek sapıklık o ayrı da benim sorumun cevabı ne olacak
Alıntı yapılan: burakin - 28 Ocak 2012, 18:19:55
bir kimse imanım devamedecekmi diye şüphe ederse kafir olur deniyor ama kişi farkında olmadan da küfre düşebiliyor mesela küfür olduğunu bilmeden küfür söz söyleyebiliyor bunlardan da mı emin olmalı bir de eğer imanının devamında şüphe etmeyecekse son nefeste imansız gitmekten korkmak nasıl oluyor ikisi arasındaki fark nedir?
Alıntı yapılan: burakin - 31 Ocak 2012, 16:49:05
zaten mezhepler hak değil ben Gur`An`dan öğrenirim demek sapıklık o ayrı da benim sorumun cevabı ne olacak
Hocam çok zor soruyorsun. fg1))
Evet bu üyelerimiz,Bırakın ve USA. çok zor sorular soruyorlar.Bu akıl ve mantık ötesi soruları,akılla ölçmek çok zor! Diyanet işleri fetva kuruluna başvurmalarını tavsiye ediyorum.Belki orada onlar gibi,Aydın,Aziz,ve yaşayan insanlara bu soruları sorarsa daha iyi olur.
Bu sorulara cevap bulacağım bir yer söyleyebilir misiniz?
Alıntı YapBu sorulara cevap bulacağım bir yer söyleyebilir misiniz?
Bu soruları en kolay nerede sorabilirseniz orada cevapları da bulabilirsiniz.Biraz fedakarlık yapıp araştırırmısınız!
Alıntı yapılan: burakin - 28 Ocak 2012, 18:19:55
bir kimse imanım devamedecekmi diye şüphe ederse kafir olur deniyor ama kişi farkında olmadan da küfre düşebiliyor mesela küfür olduğunu bilmeden küfür söz söyleyebiliyor bunlardan da mı emin olmalı bir de eğer imanının devamında şüphe etmeyecekse son nefeste imansız gitmekten korkmak nasıl oluyor ikisi arasındaki fark nedir?
Karıştırdığınız husus şüphe duygusuyla ile korku duygusudur.
Mümin itikadi meselelerde şüphe duymaz, bağlı olduğu Ehl-i Sünnet Vel-Cemaat (http://www.sadakat.net/forum/fikih_ve_itikad/ehli_sunnet_itikadi-t3482.0.html;msg23316#msg23316) imamı ne dediyse şek ve şüphesiz kabul eder.
Ancak korku duyması gerekir. Çünkü mümin devamlı korku ve ümit (http://www.sadakat.net/riyazus-salihin/3606-53-korku-ile-umit-arasinda-yasamak.html) arasındadır.
Son nefese kadar son nefes dahil her nefeste imanını kaybetmekten korkarak onu korumak için çalışır, çabalar ve ümit eder.
Îman, mü'minin kalbinde Allâh'ın yaktığı bir meş'ale, bir nurdur. Bunun koruyucu kaleleri, çerçevesi, surları ise, aşağıdaki şekilde görüleceği gibi farzlar, vâcibler, sünnetler, müstehablar, mendublar ve nâfilelerdir.
[IMG]http://i55.tinypic.com/2lc66gp.jpg[/img]
Îman, bu ibâdetlerle çerçevelenip kale içine alınarak korunur. İmanı koruyan bu kaleleri yıkanlar yani, farzları, vâcibleri, sünnetleri terk edenler, imanlarını kolay kolay muhafaza edemezler.
Hz. MUHAMMED MUSTAFA (S.A.V) şöyle buyurmuşlardır.
El yimenü üryenün ve libesüdüttagva ve zinetühül hayaü ve melühül fighü ve semeratehü ül amel.
iman çıplaktır. Takva imanın libasıdır. Haya dahi ziynetidir. Fıkıh ilmi İmanın malıdır ve meyvasıda ameli salihtir..
Karıştırdığınız husus şüphe duygusuyla ile korku duygusudur.Dediğinize göre
Yani:-ben bu imanı asla bırakmam- diyeceğiz ama farklı bir boyuttan bakıp:-imanımı ilerde kaybedebilirim-diye korku duyacağız,öyle mi?
Alıntı yapılan: burakin - 11 Şubat 2012, 15:28:16
Karıştırdığınız husus şüphe duygusuyla ile korku duygusudur.Dediğinize göre
Yani:-ben bu imanı asla bırakmam- diyeceğiz ama farklı bir boyuttan bakıp:-imanımı ilerde kaybedebilirim-diye korku duyacağız,öyle mi?
Evet. Ancak sadece korku duymak yeterli değildir. Saldırgan küfrün zehirli oklarına karşı farzlar, vâcibler, sünnetler, müstehablar, mendublar ve nâfilelerle iman kuşunun etrafında bir koruma kalkanı oluşturmalısınız.
O korku da sadece Küfri hükmi için mi geçerli yoksa küfri inadi de dahil mi?
Küfr-i Cehlî:İşitmediği, düşünmediği için, Allahü teâlâya ve inanılması lâzım olan şeylere inanmamak.
Küfr-i Cehlîye düşen kimsenin îmânı ve nikâhı bozulmaz. Yalnız tövbe ve istiğfâr yâni tecdîd-i îmân etmesi, îmânını tâzelemesi ihtiyâtlı olur. (Hâdimî)
Küfr-i Cühûdî:Allahü teâlâya, Kur'ân-ı kerîmde ve hadîs-i şerîflerde açıkça bildirilmiş, inanılması lâzım olan şeylere inanmamakta bilerek inâd etmek.
Küfr-i cühûdî, kibirden, mevkı sâhibi olmayı sevmekten veya ayıplanmaktan korkmaktan hâsıl olur. Fir'avn'ın ve ona tâbi olanların küfrü böyle idi. (Muhammed Hâdimî)
Küfr-i Hükmî:İslâmiyet'in îmânsızlık alâmeti dediği sözleri söylemek ve işleri yapmak.
Akıllı, bilgili, edebiyatçı olduğunu göstermek için veya yanındakileri güldürmek, hayrete düşürmek, sevindirmek veya alay etmek için söylenen sözlerde küfr-i hükmîden korkulur. Gadab, kızgınlık ve hırs ile söylenen sözler de böyledir. Bunun için insa n, sözünün ve işlerinin nereye varacağını düşünmelidir. Her şeyde dînini kayırmalıdır. (Muhammed Hâdimî)
Küfr-i İnâdî:Bilerek, inâd ederek kâfir olmak, küfr-i cühûdî.
Küfr-i inâdî ile mürted (dinden çıkan) olanların, tövbe etmeleri için yalnız Kelime-i şehâdet söylemeleri kâfi değildir. Küfre sebeb olan şeyden de tövbe etmeleri lâzımdır.
Erkek veyâ kadın bir müslüman, âlimlerin söz birliği ile bildirdikleri bir sözün veya işin küfre sebeb olduğunu bilerek, ciddî olarak veyâ hezl, yâni güldürmek için söylerse veya yaparsa, mânâsını düşünmese dahi küfr-i inâdî olduğu için îmânı gider. (Hâdimî)
Küfr-i Nifâkî:Diliyle îmân ettiğini söyleyip, kalbiyle inkâr etmek. İnanmamak
Küfr-i nifâkî üzere ölen kimse bağışlanmaz. (Vâhidî)
Küfr-i nifâkî üzere olanın, inkârı gizli olduğundan, namazların sûretini yerine getirir. Böyle olanın sûretâ (görünüşte) olan îmânı mûteber değildir. (İmâm-ı Rabbânî)
Alıntı yapılan: burakin - 12 Şubat 2012, 00:40:12
O korku da sadece Küfri hükmi için mi geçerli yoksa küfri inadi de dahil mi?
Tüm küfür ceşitleri için.