Bina Müzakeresi

Başlatan sürur, 15 Haziran 2006, 23:17:34

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

mücahide02

bu sekilde binanin tekrarlanmasi cok hosuma gitti bu sayfayi daha yeni okudugumdan,unutanlar icin tekrarlama imkani olup cok güzel bir hizme verilmis oluyor........

selam ve sevgilerimle
enim e. bahar günesi gibidir. Nasilki günes dogdugu yeri aydinlatiyorsa, benim e. gittikleri yeri aydinlatirlar...

sürur

aramıza hoş geldiniz mücahide kardeşim..sizlerde degerli ilimlerinizi bizimle paylaşırsanız daha güzel olur inşAllah.. :x
öyle karacaahmet,Bu ne acıklı TALİH!
Taşlarına kapanmış ağlıyor,KOCA TARİH!!...

sentez

ne güzel yardımcı oluyorsunuz.ben birazcık olsun anladığım için azda olsa keyf alıyorum..hocalarımızın eline sağlık.. :x uzun zaman sadece takiple yetinecem :)
YAŞASIN AYNI GÜNEŞİ EMZİRİP İKLİMLERE İKLİMİMİZDEN ALIN TERİ İLE SUNDUĞUMUZ ÜRÜNLER...
(kalbimde ve dualarımda daima SİZ ler olacaksınız.bunda asla şüpheniz olmasın..)

hureyre

S.a. En son bina müzakeresine 6 sene önce girmiştim.Bakalım ne kadar hatırlıyabiliyorum?böyle bi hizmet sunduğunuz için Allah razı olsun....
  اَهْلاً وَ سَهْلاً يا رَمَضَانْ 

müteallim

Alıntı yapılan: "hureyre"S.a. En son bina müzakeresine 6 sene önce girmiştim.Bakalım ne kadar hatırlıyabiliyorum?böyle bi hizmet sunduğunuz için Allah razı olsun....

sessiz kalmak iyi degildir.bize büyüklerimiz her seyin zekati kirkda bir ilmin zekati yüzde yüzdür diye ögrettiler.
  Kuslar gibi ucmasini baliklar gibi yüzmesini ögrendik amma kardesce yasamasini ögrenemedik

sürur

Alıntı yapılan: "Müderris_3"[
sessiz kalmak iyi degildir.bize büyüklerimiz her seyin zekati kirkda bir ilmin zekati yüzde yüzdür diye ögrettiler.

:x

yeni katılan arkadaşlar hoş geldiniz..sizlerde müzakereye iştirak eder ilimlerinizi paylaşırsanız bu bölüm çok daha güzel  olacaktır.. bunun içinde
az biliyorum sessiz kalayım demeyelim..bizim gibi az bilenler soru sorsunki hocalarımızda cevaplasın.. :oops:
zaten müzakere de bunun için degilmidir :?:

hepinizin katılımlarını bekliyoruz.. inş. hep beraber faideli bir müzakere yapmaya muvaffak oluruz..rabbim hepinizden razı olsun..
öyle karacaahmet,Bu ne acıklı TALİH!
Taşlarına kapanmış ağlıyor,KOCA TARİH!!...

ruy-ı zemin

foruma yeni konu açmıştım bilmeden sülasi mücerredin 5.babı niçin müteaddi için gelmiyor diye ama cevabı burada verilmiş. çok teşekkür ederim.

ama bi soru daha sormak istiyorum.--- 6.babın lazım için olduğuna musannıf  -verise zeydün- yazmış ( musannıfın da bir bildiği vardır elbetde ) uygun mu?
پاى مار      چشم مور      نان منلا      كس نديد

müteallim

Alıntı yapılan: karadeniz05 - 05 Mart 2008, 14:40:41
foruma yeni konu açmıştım bilmeden sülasi mücerredin 5.babı niçin müteaddi için gelmiyor diye ama cevabı burada verilmiş. çok teşekkür ederim.

ama bi soru daha sormak istiyorum.--- 6.babın lazım için olduğuna musannıf  -verise zeydün- yazmış ( musannıfın da bir bildiği vardır elbetde ) uygun mu?

ulema verisenin müteaddi olduguna kanaat getirmisler.miras babadan akrabaya intikal eder müteaddi icindir onun yerine bakilirsa neime fiili kenarinda vardir.
  Kuslar gibi ucmasini baliklar gibi yüzmesini ögrendik amma kardesce yasamasini ögrenemedik

ruy-ı zemin

evet şim
Alıntı yapılan: müteallim - 05 Mart 2008, 15:23:02
Alıntı yapılan: karadeniz05 - 05 Mart 2008, 14:40:41
foruma yeni konu açmıştım bilmeden sülasi mücerredin 5.babı niçin müteaddi için gelmiyor diye ama cevabı burada verilmiş. çok teşekkür ederim.

ama bi soru daha sormak istiyorum.--- 6.babın lazım için olduğuna musannıf  -verise zeydün- yazmış ( musannıfın da bir bildiği vardır elbetde ) uygun mu?

ulema verisenin müteaddi olduguna kanaat getirmisler.miras babadan akrabaya intikal eder müteaddi icindir onun yerine bakilirsa neime fiili kenarinda vardir.
di hatırladım esteızü billah:veverisehüü ebevaahü feliümmihissülüs anlaşıldığı üzre....
پاى مار      چشم مور      نان منلا      كس نديد

ozgurozon

Bu konuyu açtığınız için teşekkürler , eğer mümkünse babların binalarına göre kazandıkları manayı misaller vererek anlatabilirseniz , tam manasıyla mükemmel olacak.

Allah (c.c.) razi olsun
sanma sakın, herkesi sen sadıkane yar olur
herkesi sen, dost mu sandın, belki ol ağyar olur.
sadıkane, belki ol alemde bir serdar olur.
yar olur, ağyar olur, serdar olur dildar olur.

müteallim

#100
الصرف الصرف: علم تُعْرَفُ به أبنيةُ الكلام ِ ( الاسم - الفعل -الحرف ) واشتقاقاتُه.

الميزان الصرفي

الكلمة في العربية قد تأتي :

ثلاثية أو رباعية أ وخماسية أو سداسية.

ولما كانت الكلمات الثلاثية غالبة في اللغة العربية ، جعل علماء الصرف ميزان الكلمة على ثلاثة أحرف ، هي ( الفاء والعين واللام) مجموعة في كلمة (فَعَلَ) ، ويأخذ الميزان الصرفي (فعل) نفس حركات الكلمة الموزونة .

فمثلا : (زَرَعَ)وزنها ( فَعَلَ) ،وهنا نطلق على الحرف (زاي) فاء الكلمة ، والحرف (راء) عين الكلمة والحرف (عين) لام الكلمة ، وكلمة : (زُرِعَ) وزنها (فُعِلَ) .
       وكلمة(عَلِمَ ) وزنها ( فَعِلَ) ، وكلمة (صَامَ) وزنها (فَعَلَ) ، لأن أصلها (صَوَمَ) ، وكلمة (عَدَّ ) وزنها( فَعَلَ) وكلمة( عُدَّ) على وزن ( فُعِلَ) ، ولعلك لاحظت أننا نقوم بفك الحرفين المدغمين عند وزن الكلمة فالفعل (عَدّ)أصله (عَدَدَ) والفعل (عُدَّ) أصله (عُدِدَ).
       هذا في الفعل الثلاثي ، فماذا لو زاد الفعل عن ثلاثة أحرف ؟ قد يكون الحرف الزائد أصليا ، لا يمكن الاستغناء عنه ، فهو من أصول الكلمة ، مثل الفعل (زَلْزَلَ) الرباعي وكلمة (زَبَرْجَد) الخماسية،ففي هذه الحالة نقوم بإضافة حرف اللام ليقابل كل حرف زائد ، فالكلمة الزائدة عن ثلاثة أحرف وحروف زيادتها أصلية مثل ( وَسْوَسَ وزَلْزَلَ) يصير وزنها (فَعْلَلَ) بإضافة ( لام ) إلى الميزان الأصلي ( فَعَلَ ) ، وكلمة (زَبَرْجَد)وزنها (فَعَلَّل) ، بإضافة ( لامين) إلى الميزان الأصلي ( فَعَلَ) .
       قد يكون الحرف الزائد غير أصلي ، يمكن الاستغناء عنه ، فهو ليس من أصول الكلمة ، مثل الفعل ( قَاتَلَ) فهذا الفعل زيد على أصله ( قتل) حرف الألف ، في هذه الحالة ينزل الحرف الزائد كما هو في الميزان، فيكون وزن (قَاتَلَ) هو (فَاعَلَ) ، و(انْتَصَرَ) (افْتَعَلَ ) ؛ لأن أصله (نصر) فزيدت الألف والتاء، و(انهزم ) (انفعل) ؛ لأن أصله (هزم) ، فزيدت الألف والنون ، و (اسْتَخْرَجَ ) (اسْتَفْعَلَ ) ، لأن أصله ( خرج ) فزيدت الألف والسين والتاء ، والفعل ( اسْتَرَدَّ ) وزنه ( اسْتَفْعَلَ ) ؛ لأن أصله ( رَدَّ ) ، وكلمة (مُصْطَفَى) وزنها (مُفْتَعَل) ؛ لأن أصلها (صفو) وأصل كتابتها (مصتفو) فقلبت التاء طاء مناسبة للصاد وهو حرف مفخم ، وقلبت الواو ألفا مقصورة ؛ لأنها جاءت متطرفة بعد فتح ، والفعل( قَتَّلَ) وزنه( فَعَّلَ) بتشديد العين ، وهنا نلاحظ أن الفعل ( قتّل) مزيد بالتضعيف ، فنكرر في الميزان الحرف المقابل للحرف المكرر.

وحروف الزيادة كما حددها علماء الصرف : مجموعة في قولنا : اليوم تنساه / أو : سألتمونيها، أو هناء وتسليم، بالإضافة إلى ( التضعيف) .

هذا إذا كانت الكلمة مزيدة بحرف أو أكثر ، فماذا لو حذف من الكلمة حرف ، أو أكثر ؟ إذا حذف من الكلمة حرف أو أكثر حذف ما يقابله في الميزان

: فمثلا فعل الأمر (عُدْ) وزنه(فُلْ) ؛ لأنه من الفعل (عاد) الثلاثي فلما حذف الحرف الأصلي الثاني حذف ما يقابله في الميزان وهو حرف العين ، والفعل(كُلْ) على وزن (عُلْ) ؛لأن أصله( أَكَلَ) ، فلما حذف الحرف الأول الأصلي حذف ما يقابله في الميزان وهو حرف الفاء، والفعل (اسع) وزنه (افْعَ) ؛ لأن أصله (سعى) والألف الأولى زائدة فتنزل في الميزان كما هي ، والفعل (يَصِفُ) وزنه (يَعِلُ)لأن أصله (وصف)والفعلان (قِ) و (عِ) وزنهما (عِ) ؛ لأن أصلهما(وَقَى ، وَعَى) والكلمات (سِمَة وعِظَة وهِبَة) وزنها (عِلَة) ؛ لأنها من (وسم ، وعظ ، وهب) ، وكلمة (أَبٌ) وزنها (فعٌ)؛ لأنها من(أبو
).
  Kuslar gibi ucmasini baliklar gibi yüzmesini ögrendik amma kardesce yasamasini ögrenemedik

yaren

Çok teşekkür ediyorum, bizlere faideli oluyorsunuz. Tozlanmış bilgilerimizin tozunu siliyoruz sayenizde, Allah razı osun.

vlmrt

affınıza sığınarak söylüyorum. evet müfaale babının binası müşareket, ölen amr ile öldüren zeyd arasındaki ortaklığı şöyle izah edelim: zeyd katil, amr maktülmü ? Evet, o zaman biri ismi fail, diğeri ismi maful, ortak iş ise mastarda yatıyor. o da mükatele. yani her ikiside birbirini öldürmek için uğraştı, ama ne yazıkki zeyd amrı öldürdü.  bilmiyorum becerebildimmi. o kadar hocalarımızın arasında biraz cahil kaldık ama neyse öğrenmeye devam... hürmetler.

beyaban




katele zeydün amran ..burada 2 kişi arasında müşareket var..çünkü zeyd amrı öldürmeye kalkınca amırda zeydi öldürmeye kalkmıştır..öldürüşme işi 2 kişi arasında olmuştur..tabii galip gelen zeyd olmuş o ayrı mevzuu :)  :)

inş.anlatabilmişimdir.
[/quote]

buradaki müşarekete Zeyd amr'ı öldürünceye kadar dövdü, Amr da ona karşılık verdi diyebilir miyiz?
nefes alan herşey nefs sahibidir

tatlum

Evet diyebiliriz zaten karşılık vermeseydi 2 kişi arasında müşareket için olmazdı

paylaştığınız bilgiler için teşekkür ederim Allah razı olsun

Tekrar edilmeyen ilim unutulmaya mahkumdur. sayenizde hatırladık
İhlasında İhlas Görmek İhlası Terk Etmektir...
İhlasında İhlas Görenin İhlası İhlasa Muhtaçtır