Nefslerin Temizliği ( Müzekkin Nüfus )

Başlatan Togika, 19 Kasım 2012, 06:33:35

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Togika

Cennette Allah-u Teâlâ (cc)'nın cennetlik kulları şarâb-ı tahûr içeceklerdir. Cehennemde yananlara da zebaniler akan irinleri verirler. Zira onlar dünyada iken içki içtiler, yasaklara riayet etmediler. Bu sebeple cehennemde içki yerine irin içerler. Yılan ve akrapler o kimseyi sokarlar. Onun başına bir melek dikerler. Ona devamlı vurur, cehennem denizinin ortasına düşürür. Kırk yıl kalır, kırk yıl sonra o ateşin alevleri o kimseyi yukarı çıkarır. Ona bakmakla vazifelendirilen melek, ateşten sopa ile o kimsenin başına vurur. Tekrar o kimse ateş denizine batar gider. İçki içenlere devamlı olarak bu minval üzere azâb eder dururlar.
İmam-ı Ebû'l Leys, içki içenin başına on türlü musibetin geleceğinden bahseder.
Bunların birkaçı şudur:
Deli olurlar, çoluk-çocuk onları maskara ve alaya alırlar, akıllılar onları görünce horlarlar.
Hikaye:
Ebu'l-Leys buyurur ki:
- Bir gün bağdat sokaklarında dolaşıyordum. Yolum bir kabristana uğradı. Birisi orada küçük abdestini yapmakta idi. Sarhoşluktan abdest aldığını sanırdı ve şu duayı okurdu:
<< Suyu temizleyici ve İslamı nur kılan Allah-u Teâlâ (cc)'ya hamdû senalar olsun... Allahım (cc)! Bizi tevbe edenlerden ve temizlenenlerden eyle.>>
Yine Ebu'l-Leys Anlatır ki:
- Bir gün bir sarhoş yolda düşmüş yatmakta idi. Bir köpek gelmiş ağzını yalıyordu. Sarhoş o köpeğe diyordu ki: << Yâ seyyidi ( yâni, ey efendim)>>
İşte sarhoş olup aklı başından giden kimseler kediye köpeğe efendim demeye başlayıverirler. Cümlemizi Allah-u Teâlâ (cc) korusun.
Sarhoş kimseler tutulup zaptedilmez. İnsan dahi öldürürler. Türlü türlü rüsvâylık ederler. Bunların sebebi aklı gidip deli oldukları içindir. Akıl nurunun insanın başından gitmesi bir kimse için az musibet değildir. Bundan büyük daha ne gibi bir musibet olabilir.
İçkiciler içki uğruna mallarını telef ederler. Fakire fukaraya vermezler. Cimri ve nekes olurlar. Bu da bir musibettir. ( Nekes = Eli sıkı, Hayırsız, Tamahkâr )
Uğrunda Fedakarlık Yapamadığın Sevgiyi Boşuna Yüreğinde Taşıyıp'ta Yük Etme.

Togika

Hz. Ömer (ra) içki içen sarhoşlar için buyurur ki:
<< O iman telef edici ve aklı gidericidir.>>
İçkinin diğer bir musibeti de insanın kardeş ve arkadaş ile birbirine düşman kesilmesidir. Zira içki insanı insana düşman yapar.
Hak Teâlâ (cc) Kur'an-ı Keriminde buyurur:
<< Muhakkakki şeytan şarapta ve kumarda aranıza düşmanlık ve kin düşürmek, sizi Allah'ı anmaktan ve namaz kılmaktan alıkoymak ister. Artık siz bunlardan sakınmaz mısınız.>> ( el- Mâide sûresi, 91 )
Bu âyet nazil olduğunda Hz. Ömer (ra) buyurdu ki:
<< Ey Rabbimiz, muhakkak içkiden el çektik, muhakkak el çektik ve sakındık.>>
Zira Hz. Ömer (ra) o emrin manasının ne olduğunu çok iyi anlamıştı.
İçkinin diğer bir musibeti de içki içen kimse zinaya uğramış olur. Avretini talâk verip boşar! Aklı başından gider.  Ağzından nice herzeler sâdır olur, söylediğini bilmez. Bu sebepten Efendimiz (sav) buyurur: << Kızını içkiciye veren sanki o kerimesini zinaya sevk etmiş olur.>>
İçki her şerrin anahtarıdır. İçki içene günah işlemek basit bir şey gibi gelir. Allah-u Teâlâ (cc) hazretlerini unutur. Amelini yazan melekler ondan incinirler.
Bir diğer musibeti de içki içene 80 sopa vurmak gereklidir. Buna had cezası denir. Bu ceza dünyada verilmezse ahirette daha fazlasıyla verilir.
Bir musibeti de, göklerin kapısı o kimsenin üzerine bağlanır, kırk gün duası kabul olmaz.
İçkinin onuncu musibeti de, Eceli geldiğinde tevbesiz ve tevbe etmeden gider, imansız ölür. Şunların hepsi içkici için bu dünyadaki musibetlerdir.
Peygamber  Efendimiz (sav) buyurur:
- İçki içeni, kıyamet gününde mahşer yerine getirirler. İçki içtiği kaplar boynunda asılı olur. Kadehler elinde olur. Eti ile derisi arasında yılanlar, akrepler ve çıyanlar bulunur. Ateşten iki na'lın ayağına giydirilir. Dimağı güldür güldür kaynar. Bu vaziyette mahşer yerine getirilir. Yeri ateş ve cehennem çukurlarından bir çukurdur.
Uğrunda Fedakarlık Yapamadığın Sevgiyi Boşuna Yüreğinde Taşıyıp'ta Yük Etme.

Togika

İbn-i Mes'ud (ra) buyurur:
Az bir miktar da olsa içki içen kimselerden on kişi mel'un dur:
1. İçkiyi hazırlayan
2. İçkiyi hazırlatan
3. İçen
4. Sunan
5. Getiren
6. Onunla ticaret eden
7. Onun ağacını diken
Mesâbihde bu kadarı sayılmıştır.
Enes (ra) Efendimiz (sav)'den rivayet ediyor:
<< İçkide on sınıfa lanet vardır>>:
1.- Sıkana
2.- Sıktırana
3.- İçene
4.- Getirene
5.- Getirilene
6.- Şakilik yapana
7.- Satana
8.- Parasını yiyene
9.- İçkiyi satın alana
10.- Kendisine içki alınana...
İşte bir damla içkide on kişiye lanet edilip bunlardan bir lânet yalnız içene, diğer lâ'net de diğerlerine. Şu halde içen de, içmediği halde içkiyi hazırlayan,satan,sunan,yapan,bağını hazırlayan kimseler lâ'nete müstahak duruma düşüyorlar.
Uğrunda Fedakarlık Yapamadığın Sevgiyi Boşuna Yüreğinde Taşıyıp'ta Yük Etme.

Togika

Osman-ı Zinnûreyn (ra) buyurur ki:
- İçki içenden mümkün mertebe uzak olun. Zira o bütün günahların başıdır. VAllahi iman ile içkicilik bir arada bağdaşmaz. Biri gelince diğeri gider.
Abdullah ibni- Ömer (ra) buyurur ki:
- İçki içenler mahşer gününde gözleri gömgök olarak gelirler. Yüzleri simsiyah renkte olur. Dilleri göğüsleri üzerine sarkmış olur. Salyaları akar ve it ölüsü gibi kokar. Bunlara yakın olan kimseler iğrenir. Yüzüne tükürür, huzurundan kovar.
Ve derler ki:
<< Ey bedbaht! Dünyadan tevbe ile gelseydin bu akıbete uğramazdın.>>
Şimdi ey kardeşim! İçki içenlerden ölenler olduğunda onların cenazesinde bulunmayın. Onların sağlıklarında ziyaretlerine gitmeyin. Kendileriyle karşılaştığınızda selam vermeyin.
İçki içmeyenler, içki içenlerle karşılaştıklarında burada öğrendiklerinden onlara malûmat verirlerse umulur ki onlar içki içmeyi bizim nasihatlerimizin tesiriyle bırakırlarsa sevabı bize de olur. Ola ki senin sebebinle gönlü insafa gelir.
Ey kardeşim! İçki içen necisdir ve pis gibidir. Ulemâ itti-fakan hüküm vermişlerdir ki elbiseye içki bulaşırsa o elbise ile namaz kılınmaz. Ne zaman ki onu yıkar o zaman ancak kılınır.
Uğrunda Fedakarlık Yapamadığın Sevgiyi Boşuna Yüreğinde Taşıyıp'ta Yük Etme.

Togika

Diğer bir zararı da insanın ağzı pis pis kokar. İnsanda akıl nuru söner. Damarları daraltır. Damarı daraldığından doğru yolda gidemez. Haya ve gayreti insandan kaldırır. İnsanın eli titrer. Halk arasında hor ve hakir olur. Ölürken hınzır gibi horlaya horlaya ölür, öldükten sonra türlü türlü azaba duçar olur. Allah-u Teâlâ (cc) cümlemizi muhafa etsin. Yâ ilahi! Bütün müslümanları sen bu felâketten muhafa et. İçki içmeye müptelâ olanlara tevfik ver. Tevbe nasip et.
Azizim! Fâsıklar derlerse ki: << Biz içki içmeyiz, başka bir şey içeriz, içki içsek dahi az içeriz, sarhoş olmayız...>>
Şimdi, içki nedir ve ne kadarı haramdır. Allah'ın Resulûnden (sav) dinleyelim:
<< Sarhoşluk veren her şey haramdır. Çoğu sarhoşluk veren şey'in azı da haramdır. İçki baldan olur, arpadan olur, buğdaydan ve üzümden olur. Ben sizi her türlü sarhoşluk verici şeyden nehyederim.>>
Hak Teâlâ (cc)'nın Habibi, kıyamet gününün şefaatçisi, bizi anamızdan, babamızdan çok seven, bizi şerlerden sakındırıp hayırlara teşvik eden Muhammed Mustafa (sav) içkiden bizi men etmiştir.
Hidâye de buyurulur ki: << İçki sarhoş edecek miktardan az olsa ve << bu kadarını içmek helâldir>> dense bu sözü söyleyen bilittifak kâfir ölür. Zira Kur'an-ı Kerim'in sarih bir âyetini inkâr etmiş olur. Darıya alkol katılır da içilirse o da içkidir, sarhoş eder ve içilmesi haramdır.
Uğrunda Fedakarlık Yapamadığın Sevgiyi Boşuna Yüreğinde Taşıyıp'ta Yük Etme.

Togika

İmam-ı Muhammed buyurur ki:
- Her kim şunlara helâl derse kâfir olur ve karısı boştur. Efendimiz (sav) buyururlar ki:
<< İçki ona derler ki aklı örter, içeni esir eder. İster üzümden, ister başka maddeden olsun.>>
Câbir (ra) buyurur ki:
- Yemenden biri geldi. Efendimiz (sav)'e şaraptan sordu. << Bizde onu darıdan yaparlar.>> dedi.
Efendimiz (sav) buyurdular ki:
- İnsanın aklını o giderir mi?
Yemenli dedi ki:
- Evet yâ Resûlullah.
Efendimiz buyurdular ki:
- O halde haramdır. Onu içenlere Hak Teâlâ (cc) Hazretleri cehennemde yanan fâsıklardan ve kâfirlerden akan kan irinleri ve sarı suları içirir.
Ebû Mâlik Eş'ari (ra) rivayet eder ki, Efendimiz (sav)
<< Ümmetimden birçokları içkinin adını değiştirmek suretiyle (arpa suyu, bira, rakı,viski gibi) içerler. Halbuki, çoğu insanı sarhoş eden şeylerin, azı da haramdır. Zira bunlar aklı giderirler.>>
Afyon vesaire gibi dumanıyla aklı baştan gideren şeyler de içki mesabesindedir ve haramdır. Fıkıh kitaplarında bunlara ayrı ayrı hadler tâyin edilmiştir. Dünyevi cezası vardır. Bunların haramlığı hakkında ittifak vardır.
Dört hak mezhep imamlarımız (rahmetullahi aleyhim ecmain) bunlar hakkındaki hükmü Kitâbullah ve Resulûn sünnetinden çıkarıp vaz'ettiler.
Hidâyenin şerhi olan Nihâyede ve Eşribe babından kaydedilir ki:
Bu içkileri içip sarhoş olmak haramdır. Benç denilen maddeden sarhoş olmak da haramdır. Halbuki Benç yenir. Mademki yenirden sarhoşluk haramdır, o halde sarhoş edici içilir şeyleri içmek haydi haydi haramdır.
Mecmûi Cami'us Sağir şerhinde şöyle zikreder: Her kim bunları helâldir derse kâfir olur. İmansız olarak Hak Teâlâ (cc)'nın huzuruna varır. Allah-u Teâlâ (cc) cümlemizi muhafaza buyursun.
Bu kitabın müellfi de buyurur ki: Afyon'u veya maslak suyunu yemek, içmek  haram olduğu gibi, ilaç yapıp bazı eczalar bunlardan vûcuda getirilse ve aklı giderse o ilacı kullanmak da haramdır. Hele berş-i isa ( Afyonlu bir macun türü ) denilen şey'i bazıları helâl itikad ederler ki o da haramdır.
Uğrunda Fedakarlık Yapamadığın Sevgiyi Boşuna Yüreğinde Taşıyıp'ta Yük Etme.

Togika

Ey Azizim! Şimdi her kim mûskirat denilen şeyleri yer-içer de aklı giderse ve sarhoş olursa onların cümlesini kullanmak haramdır. Buna haram değildir, helâldir itikadında bulunmak da küfürdür.
Hak Teâlâ (cc) kıyamet gününde nida edip der ki:
- Hani benim düşmanlarım? Getirin onları huzuruma.
Cebrail (as) buyurur ki:
-Ya Rabbi, senin düşmanların çok, hangisini emredersin?
Hak Teâlâ (cc) buyurur ki:
- Sokaklarda sarhoş sarhoş gezip-dolaşan tâ tevbe etmeden gelenler gelsin. Benim haram dediğim şeyleri yiyip-içenler gelsinler. Nâmahrem kadınlarla hoşbeş edenler gelsin. Benim sâlih kullarımı hor-hakir görenler gelsin. Sâlih kullarımı hakir görüp incitenler gelsin. Benim farz olarak emrettiklerimi terk edenler gelsinler. Onların hepsini cehenneme atın-doldurun.
Bu sebepten ey aziz! Aklını başına topla. Dünyada birkaç günlük hoşluk için kendini âhiret mihnet-meşakketlerine uğratma. Mevlânın buyurmadığı yerlere gitme. Tâ ki saadete erişesin.
Sözü bıraktığım yere gelelim.
Cennet ehlinin içtiği şarapları dünya şaraplarını içenler, tevbesiz öldükleri takdirde içemezler. Tevbe edip ondan sonra ölenler bu zümreye dahil değildirler, cennetliklerin orada içtiklerinin bir parçasını dünyadaki denizlere katsalar o acı denizler şekerden tatlı olurlar.
Azizim! Bu cennet ni'metlerini kimseler tarif ve tavsif edemez. Ancak varınca görür anlarsın. Bu mevzuu Cenâb-ı Hak (cc) Kur'anı Kerim'inde cennet ehlini cennete çağırır ve cennette vereceği ni'metleri birer birer sayar. Bağları, bahçeleri, hurileri söyler, cennetlikleri cennete çağırır ve der ki:
<< Gerçekten Allah-u Teâlâ (cc)'dan korkanlara cehennemden kurtuluş vardır. Bağlar ve bahçeler vardır. Huriler vardır. Kızlar ve cariyeler vardır. Hepsi aynı yaştadırlar. Kızlar ve huriler onaltı yaşlarındadır. Şarapları kadehlerle dolu dolu sunarlar.>> ( en-Nebe' sûresi, 21/24 )
Uğrunda Fedakarlık Yapamadığın Sevgiyi Boşuna Yüreğinde Taşıyıp'ta Yük Etme.