İhtiyaçsız dilencilik,ihtiyaçsız borç ve batıl alışverişle alınan para

Başlatan burakin, 10 Şubat 2012, 18:17:36

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

burakin

İhtiyaçsız dilencilik,ihtiyaçsız borç ve batıl alışverişle alınan para haram mıdır,eğer bu parayla birşeyler alıp yenmişse kişi kendi parasından o miktarı sahibine geri vermesi mi gerekir?

osmanlı

 Baştaki ve sondakini anladım da, ihityaç olmadan insan niçin borç alır ki?
Devrimci akıla sahip olanlar, luciferin yeni dünya düzenini yemezler...

mazhar

Dilenciler,genellikle ihtiyacı olsun olmasın dilenirler.Çünkü genleri bozuktur.Genleri dilenmeye göre prorgamlanmıştır.Allah hidayet versin.

burakin

Alıntı yapılan: osmanlı - 10 Şubat 2012, 22:00:03
Baştaki ve sondakini anladım da, ihityaç olmadan insan niçin borç alır ki?
Borç aldıktan sonra ihtiyacı olmadığını anlar.Mesela bir yerde parası vardır da adam bilmiyordur veya unutmuştur o parayı öylece...
Böyle bir durumda ne olur?

osmanlı

Devrimci akıla sahip olanlar, luciferin yeni dünya düzenini yemezler...

Mücteba

Alıntı yapılan: burakin - 11 Şubat 2012, 15:34:27
Alıntı yapılan: osmanlı - 10 Şubat 2012, 22:00:03
Baştaki ve sondakini anladım da, ihityaç olmadan insan niçin borç alır ki?
Borç aldıktan sonra ihtiyacı olmadığını anlar.Mesela bir yerde parası vardır da adam bilmiyordur veya unutmuştur o parayı öylece...
Böyle bir durumda ne olur?

Hiç zaman kaybetmeden borcunuzu ödemelisiniz.
Unutmak gibi zaruri bir durum olsa da alacaklınızı durumdan haberdar edip helalleşmeniz en doğru ve güzel olanıdır.

Mücteba

Alıntı yapılan: burakin - 10 Şubat 2012, 18:17:36
İhtiyaçsız dilencilik,ihtiyaçsız borç ve batıl alışverişle alınan para haram mıdır,eğer bu parayla birşeyler alıp yenmişse kişi kendi parasından o miktarı sahibine geri vermesi mi gerekir?


İslâmda dilenme aslında bir kazanç yolu değildir. Az çok kazanabilmeye gücü yeten bir müslüman için dilenme haramdır. Müslüman yüksek bir şerefe sahib olduğu için onun ruhu dilenmeye tenezzül etmez. Ancak kazançtan tamamen aciz kalan bir kimse için dilenme gerekli olur. Böyle aciz bir kimse, dilenmeyi bırakıp açlıktan ölecek olsa, günah işlemiş olur. Çünkü kendisini tehlikeye atmış ve bir nevi intihar etmiş sayılır. Bu durumda dilenmek bir mecburiyet olduğu için zillet sayılmaz. Bir hadis-i şerfde buyurulmuştur:



"Dilenme, kulun en son kazancıdır."


Ömer Nasuhi Bilmen - Büyük islâm İlmihali - Çeşitli Kazanç Yollarının Üstünlük Derecesi