"Alevi" vatandaşların evinde yemek yenir mi ?

Başlatan tarabya82, 18 Aralık 2010, 05:04:43

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

tarabya82

Daha önce soruldu mu bilmiyorum,konulara da bi hayli göz attım ama benzeri bir soru göremedim.

1-"Alevi",Hristiyan,musevi vb inanışlara sahip olan insanların evinde yemek yenir mi? Özellikle "Alevi"lerinkini merak ediyorum. Yenilmez ise ve o an ki ortam yememizi gerektiriyorsa ne yapmalıyız. Hükmü nedir?

(Alevilerle ilgili bu konuda doğruluğunu teyid edemediğim bir şey duyduğumdan bu soruyu sormaktayım,aramızda aleviler varsa yanlış anlaşılmasın)

2- Yine bu vb. inanışlara sahip olan insanların yanında çalışmak,onların vereceği para ile ev geçindirmek,onlardan alışveriş yapmak(mecbur olunmayan durumlarda bile) caizmidir.


müteallim

Alıntı yapılan: tarabya82 - 18 Aralık 2010, 05:04:43
Daha önce soruldu mu bilmiyorum,konulara da bi hayli göz attım ama benzeri bir soru göremedim.

1-"Alevi",Hristiyan,musevi vb inanışlara sahip olan insanların evinde yemek yenir mi? Özellikle "Alevi"lerinkini merak ediyorum. Yenilmez ise ve o an ki ortam yememizi gerektiriyorsa ne yapmalıyız. Hükmü nedir?

(Alevilerle ilgili bu konuda doğruluğunu teyid edemediğim bir şey duyduğumdan bu soruyu sormaktayım,aramızda aleviler varsa yanlış anlaşılmasın)

2- Yine bu vb. inanışlara sahip olan insanların yanında çalışmak,onların vereceği para ile ev geçindirmek,onlardan alışveriş yapmak(mecbur olunmayan durumlarda bile) caizmidir.



herangi bir restaurantda yemek yiyorsunuz herhangi bir kasapdan et aliyorsunuz herhangi bir marketden alis veris yapiyorsunuz bunlar caizde alevi veya neyse birisinin evinde yaemek yemekdenmi kaciyorsunuz.

<Burada asil olan falancinin evinde yemek yemek degil yediginin halal olup olmadigidir.nice müslüman varki evindeki yiyecekler haramdir nereden alindigi nasil kazanildigi kesiminin  ne oldugu belli degildir.

buna bakmak lazim.amma takva yönüyle fetva yönünün ayri ayri seyler oldugunuda gözden uzak tutmamak lazim
  Kuslar gibi ucmasini baliklar gibi yüzmesini ögrendik amma kardesce yasamasini ögrenemedik

tarabya82

Asıl olan yemeğin helal olup olmadığı demişsiniz..

Bende bundan dolayı sormuştum soruyu. Yani çok açık konuşamıyorum ama alevilerin gusüle dahi niyet etmediklerini düşünecek olursak,içinde bulundukları cünup hali ile yaptıkları yemeğin yenmesi caizmidir..

Bu arada belirtmek isterim. Her zaman için gittiğim marketlere,kasaplara vs.. dikkat ederim. İçki satan yerden alışveriş yapmam(en azından gayret ederim).

ruy-ı zemin

#3
Bu sitede böyle bir bilgi geçiyor.

Alıntı Yap

Müslüman başta emir ve nehiyleri olmak üzere İslâm'ın tümünü kabul edip inanan kimsedir. Yani namaz, oruç, zekât, hac, abdest, gusül ve benzeri emirlerle kati, zina, içki, ribâ ve benzeri nehiyleri kabullenip tasdik edendir. Bunlara inanmayan da müslüman değildir. Bunlara inandığı hâlde görevini yerine getirmeyen kimse günahkâr olmakla beraber yine müslümandır. Müslüman olmayan kimse kitabî -yahudi veya hıristiyan- olduğu takdirde istisnasız bütün yemeklerini yememizde sakınca yoktur.

Yalnız Şafiî mezhebine göre bazı şartları vardır.

Hıristiyan ve yahudi olsa o şartları tahakkuk etmedikçe kitabî tarafından kesilen hayvanın eti yenilmez. Ama yağ, peynir, çökelek ve ekmek gibi yemekleri mubahtır. Asrı saadette Şamdan, Medinei Münevvereye peynir götürülürdü. Peynir mayasını küçük olarak kesilen kuzunun midesinden edindikleri gibi, domuzun midesinden de edindikleri hâlde Peygamber (sav) onun durumunu sormadan yedi. Yalnız gayri müslimlerin yemeğini yememek daha iyidir (Tuhfetü’l-Muhtaç .l. 308; Halil Günenç, Günümüz Meselelerine Fetvalar)Yahudi ve Hıristiyanların kestiklerini ve pişirdiklerini yememiz caiz ve helal olduğuna göre bir alevinin kestiğini yemek elbette daha önce caiz ve helal olur. Fakat kendine alevi dediği halde inanmayan (ateist-dinsiz) bir kimsenin kestiği yenilmez.



Ama isteftekel bek (kalbine danış) derim.
پاى مار      چشم مور      نان منلا      كس نديد

azizistanbul

Abdestli olmak yada olmamak yemeğin helalliğine halel getirmez. Yani yenilen yemeğin ne olduğu ve nereden kazanıldığı önemlidir. Kimin pişirdiği şeri olarak fark etmez. Tabiki takva olarak.   

Değil alevi veya sünni ayrımı . İçinden gelmeyerek pişirilen yemek bile yiyenin maneviyatına zarar verebilir. Ehli hal olan insanlar için.
جُلُوسُكَ سَاعَةً عِنْدَ حَلَقَةٍ يَذْكُرُونَ اللهَ خَيْرٌ مِنْ عِبَادَةِ اَلْفِ سَنَةٍ

tarabya82


mazlum

Bizim Büyüklerimiz şöyle der ,
Bir yoldan cıkmiş insana Kırk gün Hellal lokma yedir ,o insanın haleti ruhiyesinde
musbet yani güzel ve iyi yönde tesiri mutlaka görünür .

Aynı şekilde bir Müğmün bir lokma haram yese , kırk gün ibadet ve tatinde zafiyete ugrar .

Artık nerde ne yememiz gerekiyor , iyi düşünmek gerek .
Bir harf yeter inan, varsa o evde bir insan.

Dost Ararsan Kendine Bak
Dostun Ağlasını Bulursun
Düşman Ararsan Yine Kendine Bak
Düşmanında Ağlasını Bulursun .
vesselam .

selcuklu