Sağlam bir tasavvuf çizgisinde hangi özellikler bulunmalıdır

Başlatan mahmud_sami, 31 Ağustos 2005, 00:07:03

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

mahmud_sami

Bugün tasavvuf konusunda sapla saman birbirine karıştığı, şeyhlerin sahtesi ile gerçeği yaygın bir biçimde her yanda bulunduğu için bunları birbirinden tefrik etmek zordur. Bunların doğrularını tanımak için bir takım ölçülere ihtiyac vardır. İşte o ölçüler şunlardır:

a- Ehl-i sünnet ve ve'l-cemaat çizgisinde sağlam bir inanç,

b- Kitap ve sünnete uygun derin bir ibâdet hayatı (sâlih amel),

c- Düzgün bir muâmelât ,

d- Muhammedî bir ahlâk.

Tasavvuf bu ölçüler içinde şu özellikleri de taşır:

a- Tasavvuf manevi tecribe ile anlaşılan hal ilmidir,

b- Tasavvufi bilginin konusu ma'rifetullah'tır,

c. Tasavvuf tatbiki bir ilim olduğundan mürşid vasıtasıyla öğrenilir,

d- Tasavvuf kitaptan okuyarak öğrenilebilecek bir ilim değildir, çünkü tecrübîdir.

e- Tasavvufun bilgi kaynağı felsefe ve kelâm gibi akılla sınırlı değildir. İlham ve keşf de bilgi kaynağı olarak kabul edilir.

f- Tasavvufi eğitime  tarikat denilen özel yollarla kat’edilir.

Lüma' müellifi sûfîlerin sahtesini hakikisinden ayırmak için şöyle bir ölçü koyar:

1- Haramlardan kaçınmak,

2- Farzları îfâ etmek,

3- Dünyayı ehl–i dünyaya bırakıp dünya-perest olmamak
ŞARET OLSA YOL SAPTIRMAZ,BİLGİ OLSA SÖZ SAPTIRMAZ.

Mstfx67

BA$KASININ AYIBINI SÖYLEMEYi DÜSÜNDÜGÜN ZAMAN NEFSININ AYIBINI hATIRLA!!!

Vuslat Yolcusu

kardesim Allah razi olsun ama biraz kücük yazmissiniz :x

mahmud_sami

Ben teşekkür ederim.Küçük yazdım ki merak edip okyasınız diye.Selam ve dua ile..
ŞARET OLSA YOL SAPTIRMAZ,BİLGİ OLSA SÖZ SAPTIRMAZ.

Nihle

yanılmamışsın merakımdan okudum hoş okuyoruzda böle daha iyi olmuş bence Allah razı olsun...........
Sanmam ki taleb-i devlet ü cah etmeğe geldik!!
Biz aleme bir YAR için ah etmeğe geldik!!..

ASUDE


racül

Haramlardan kacinmak oldukca kalin bir prensip, tasavvufta mübahlarin fazlasindan kacinmak gibi ince prensiplere riayet de sarttir. Hakiki Seyh mekruhtan kacar.. Aliskanlik haline getirmek ise hakiki seyh icin degil, ciddiye alinabilmesi icin :D  sahtesi icin bile söz konusu degildir...


.............



Tecrübi bir ilimdir ama, o yollari kat etmis büyüklerin kitablari okundugu takdirde, yolun neresinde olundugu anlasilir...

Rehberin yanlis yere götürüp götürmedigini, pesine tekilnanlar, o yol hakkinda bazi ana bilgilere sahiplerse anlayabilirler..

Tasavvuf yoluna giren bir mürid bir kere Mektubati Rabbaniyi hic olmazsa biraz karistirmis olmali..

Tasavvuf daisi bir kisim tanidiklerim var ki, Naksibendi tarikatina davet ederken, Lâ mevcude illAllah, Lâ faile illAllah gibi vahdeti vücudculukla iglil ifadeleri yogun olarak kullaniyorlar..

...........

Corbada bir hapaz :D  bizim de tuzumuz olsun dedik...
Es ist keine Schande hinzufallen, aber es ist eine Schande einfach liegen zu bleiben.
                                                Theodor Heuss
                             ehemaliger Bundespräsident

Lika

Alıntı yapılan: racül - 06 Ocak 2006, 02:39:10

Tasavvuf yoluna giren bir mürid bir kere Mektubati Rabbaniyi hic olmazsa biraz karistirmis olmali..




Hocamızın hatırlatmasına binaen incemeseleler sitesindeki Mektubat-ı şerif derslerini yeniden hatırlatalatalım:


Mektubat Dersleri
Ne içindeyim zamanın,Ne de büsbütün dışında;Yekpare geniş bir anın Parçalanmış akışında,
Rüzgarda uçan tüy bile Benim kadar hafif değil.Başım sukutu öğüten Uçsuz, bucaksız değirmen;İçim muradıma ermiş Abasız, postsuz bir derviş;
Kökü bende bir sarmaşık Olmuş dünya sezmekteyim,Mavi, masmavi bir ışık Ortasında yüzmekteyim

insirah

Hayat başladığı noktaya, bittiğinde geri döner! Hayatta her şey noktayla başlar, noktayla biter... Sümeyra Denizli