Sünnet-Bid'at ve Hurafeler

Başlatan muallim, 08 Temmuz 2005, 15:18:41

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

GEZGİN

öncelikle muallime önceki sayfada yazdığı konularla ilgili teşekkür ederim
olayı çift boyutlu incelemen çok güzel
Alıntı yapılan: "Henna"Peki arkadaslar yeni dogan bebegin ve annesinin 40 boyunca disariya cikarilmamasina ne diyorsunuz?

Dinimizde boyle bir sey oldugunu duymadim hic ancak ulkemizde anne ve bebek 40 gun boyunca disariya cikarilmaz (saniyorum lohusalikla ilgisi olabilir ya da diger bir dusunceye gore hristiyanlar bebekerini 40 gunluk olunca vaftiz ettirdikleri icin ordan etkilenilmis olabilir) 40. gun ya da sonrasinda konu komsuya gidilerek bebek gezdirilir ve misafirlige gidilen yerlerden de yumurta gibi hediyeler alinarak geri donulur..

Bu da bid'at midir?


bu konuda önceden bir kitapta birşeyler okumuştum...

cevap verecek kimse yok mu???
An oluyor bir garip hisse kapılıyorum...
Ben bu sefil dünyada acep ne arıyorum?'..........

Ebu Huzeyfe

Bid'at ve hurafe arasında fark vardır. Her ne kadar ikisi de Dine aykırı olmada ortak olsa da bu farkı bilmek faydalıdır.

Bid'at, İslamda olmayan sonradan uydurulmuş merdud (makbul olmayan) ibadettir.

Hurafe, özü İslama aykırı inanıştır. Genellikle ya yenidir ya başka bir din veya kültürden geçmiştir veya eski dinden kalan kalıntıdır.

İkisi de İslama aykırı olduğu cihetle titiz davranılması gerek!

muallim_abi

Kim kutluyor ki? Asıl bunu söylemek çok komik! Bu mübarek geceleri Resulullah (s.a.v.) Efendimiz dahil bütün evliya ve ulema ihya etmiş. Siz buna kutlamak diyor, vatandaşlarımız da "kutlarız" diyorsa diyeceğimiz yok. Biz ihya etme ve edilmesi taraftarıyız. Ehli Sünnet uleması da böyle buyurmuş.

Hem mübarek gecede müslümanları, kavuştukları için tebrik etmek de bid'at değildir. Bid'at, şeriatın aleyhine işlenen fiildir. İbadet zaten şeriatın emrettiği şey. Hele mübarek geceleri, son anına kadar ihya..

"Kandil" adını selçuklu ve osmanlıda almış olması da, bid'at adı altında neşredilip, vehhabilerin ekmeğine yağ sürülmesine vesile olmamalı. Şeker Bayramı deniliyor diye, Ramazan Bayramını bid'at sayan bir babayiğit de dahaca çıkmadı. Bu halkın dilinde bu hali almıştır, ancak sonuçta hepsi "Beraet Gecesi" veya "Mirac Gecesi" gibi isimlerle anılır. Bunun bid'at olduğunu iddia etmek, hak yoldan nasibi olmayanların iddia edeceği bir iştir.

Sonuç şudur k, mübarek gecelerin ismi ve zamanı bellidir, asr-ı saadetten günümüze kadar da ehemmiyetlerine binaen ihya edilegelmişlerdir. Buna karşı gelmek de bid'atın daniskasıdır.

Selam ve dıua ile..
Okuduk, okuttuk, unuttuk; üç kaf bir araya geldi, olduk bir kukuk..
nemsavi@hotmail.com / incemeseleler.com

Ebu Huzeyfe

Alıntı yapılan: "muallim_abi"Kim kutluyor ki? Asıl bunu söylemek çok komik! Bu mübarek geceleri Resulullah (s.a.v.) Efendimiz dahil bütün evliya ve ulema ihya etmiş...
Kaynak? :roll:

muallim_abi

Seyyid Abdulkadir Geylani Hazretleri'nin GUNYE kitabı kafi olsa gerek.
Okuduk, okuttuk, unuttuk; üç kaf bir araya geldi, olduk bir kukuk..
nemsavi@hotmail.com / incemeseleler.com

Ebu Huzeyfe

Alıntı yapılan: "muallim_abi"Seyyid Abdulkadir Geylani Hazretleri'nin GUNYE kitabı kafi olsa gerek.
O kitap için Halil Gönenç hocaefendi "okunması caiz değil" diyor!

muallim_abi

Halil Gönenç efendi ümmetin müftisi değildir ki, sözü senet olsun. Ayrıca eline yanlış nüsha geçmiş olabilir. Gunye kitabı birçok kaynak eserde övülmüş ve tavsiye edilmiştir. Fetavayı Ebu's-Suud'da da bu geceleri ihyaya dair kayıtlar mevcuttur.
Okuduk, okuttuk, unuttuk; üç kaf bir araya geldi, olduk bir kukuk..
nemsavi@hotmail.com / incemeseleler.com

Ebu Huzeyfe

Alıntı yapılan: "muallim_abi"Halil Gönenç efendi ümmetin müftisi değildir ki, sözü senet olsun. Ayrıca eline yanlış nüsha geçmiş olabilir. Gunye kitabı birçok kaynak eserde övülmüş ve tavsiye edilmiştir. Fetavayı Ebu's-Suud'da da bu geceleri ihyaya dair kayıtlar mevcuttur.
Halil Gönenç hocaefendi değerli bir alimdir. Şu kendimizden veya cemaatimizden olmayan alim değildir fikrini bir kenara atalım. Ümmetin sanki bugün Ebu-s Suud efendi gibi atanmış bir müftüsü var ki böyle bir süal edile?...

Günümüz Meselelerine Fetvalar isimli eserinin 1. cildinin hemen baş taraflarında...

Orada illet olarak da, bu eserin tahrif olduğunu artık aslının olmadığını belirtiyor. Sanırım bu illet bir çok eser için geçerli.

Ayrıca;

Peygamberimiz ile ilgili bilgiler ve hadisler ne idüğü belirsiz müthem eserlerden değil, hadis kitaplarından alınır. Bu aynen İhya'dan ayet aktarmaya benziyor.

Umarım anlatabilmişimdir...

muallim_abi

Halil Gönenç cemaattendir veya değildir diye "kabul" veya "red" etmiyoruz. Sizin önce şu "dediğim dedik çaldığım düdük" transından çıkmanız gerekir. Bu şahsın söylediğini, herhangi bir delile dayanmaksızın bildirdiğini siz eğer kabul ediyor iseniz, buyurun ordan yakın. Son devir osmanlı ulemasından niceleri bu eseri övmüş ve önermiştir.

Tahrif edilmiş veya edilmiş olması muhtemel eserleri biliyoruz merak etmeyin. Elimizde birçok eserin bu tür çift baskısı mevcut. Siz bu konularda kafanızı yormayın, maazAllah bunun birde katmerli verziyonları var. Bir de çıkıp İhya kitabına dil uzatmayın, katmerleşme baş göstermiş bile.

Halil Gönenç değerli bir alim olabilir. Birçok müslümanda fetvaları var. Okuyorlar. Okuyana okuma demiyoruz; dine dair konularda bakmalarını öneririz de. Ömer Nasuhi Bilmen'i de öneririz. Yusuf Kerimoğlu'nu da öneririz. Bilmediğinizin düşmanlığını yapmayın. Ehli sünnet vel cemaat olan her din adamı bizim için mübarektir. Büyüklerin eserlerine dil uzatanlar zaten bu kategoriye girmez.

Halil Gönenç bu hususta birşey duydu ise bunu bildirmeli, biz de elimizdekilerle karşılaştırıp yorumumuzu yaparız. Haklıysa hakkı iade etmeyi biliriz. Siz bu tür konularda benzin tüketmeyin. Kendisi ile irtibata geçin, buyursun hataları bildirsin.

Umarım anlıyorsunuzdur..
Okuduk, okuttuk, unuttuk; üç kaf bir araya geldi, olduk bir kukuk..
nemsavi@hotmail.com / incemeseleler.com

Ebu Huzeyfe

Konuyu sapıtmakta usta olanlarımız var anlaşılan...

Birincisi asıl konumuz kandilleri Peygamberimiz kutlamış mı idi. Sen evet dedin. Ben de delil istedim. Sen delil sunmak yerine hezeyana başladın.

Peygamberle s.a.v. ilgili deliller hadis kitaplarından sunulur. Aynen ayetlerin Kur'andan sunulacağı gibi.

Ayetler İhya'dan alınmaz demişim, bunu bile anlayamamışsın. Sen İhya'dan ayet aktarmaya devam et bakalım.

Kolay gele...

trhn

Nesai'nin rivayetinde  Resul-i Ekrem (s.a.v.) şöyle buyurmuşlardır:
-<<Kim inanarak ve alacağı mükafatı umarak Ramazan orucunu tutarsa,geçmiş günahları bağışlanır.Ve kim de inanarak ve alacağı mükafatı umarak KADİR GECESİNİ İBADET VE TAATLA GEÇİRİRSE GEÇMİŞ GÜNAHLARI BAĞIŞLANIR>>


H.Z. Ali (r.a.) H.Z. Peygamber (s.a.v.) nin söyle buyurduklarını rivayet eder:
-ŞABAN'IN ONBEŞİNCİ GECESİ OLUNCA O GECEYİ İBADETLE VE GÜNDÜZÜNÜ ORUÇLA GEÇİRİNİZ.ÇÜNKÜ Allah'Ü TEALANIN RAHMETİ O GECE GÜNEŞİN BATMASIYLA DÜNYA SEMASINA İNER>>
VE Allah'Ü TEALA ŞÖYLE BUYURUR:
-<<BAĞIŞLANMAK İSTEYEN YOKMU? GÜNAHLARINI BAĞIŞLAYAYIM.RIZK İSTEYEN YOKMU? RIZIKVEREYİM.BİR DERDE MÜĞPTELA OLAN YOKMU? AFİYET VEREYİM VE
.....>> BU HAL GÜNEŞ DOĞUNCAYA KADAR DEVAM EDER
İBN MACE RİVAYET ETMİŞTİR
KAYNAK HADİSLERLE İSLAM TERGİP VE TERHİP CİLT 2
MUHABBETTEN MUHAMMED OLDU HASIL
MUHAMMEDSİZ MUHABBETTEN NE HASIL

Ebu Huzeyfe

Kandillerden Kadir Gecesini istisna edecektim ama fırsat olmadı.

Diğer kandiller ile ilgili tüm hadisleri tek tek inceledim. Hepsi ya uydurma ya da delil olamayacak kadar zayıf.

Meraklısına burada tek tek yazabilirim.

Ebu Huzeyfe

Kur'an ve Sahih Sünnetin dışında hiç bir kitabın %100 bağlayıcı özelliği yoktur. Kur'andan uzaklaşanlar, kendilerini başka kitaplara bağlarlar!

Müctehid veya diğer ulemanın sözü Kur'an ve Sünnete uyduğu müddetçe bağlar yoksa bir kıymeti yoktur!

yusufum

Alıntı yapılan: "Ebu Huzeyfe"
Alıntı yapılan: "muallim_abi"Seyyid Abdulkadir Geylani Hazretleri'nin GUNYE kitabı kafi olsa gerek.
O kitap için Halil Gönenç hocaefendi "okunması caiz değil" diyor!


konuya girmek istememmiştim ama ,seyyid Abdülkadir -i Geylani hazretleri gibi bir alimin ki (ks) Gavs -ı Azam dır.Peygamber Efendimiz (asm)ve Hulefa i Raşidin den sonra gelir.Böle bir Zat -ı Mübarek in eserine,Okunması caiz değildir diyebilecek bir kişinin ,Bu Müarek ten daha büyük bir ulema olması gerekir.Ondan üstün ü ise Resülullah(asm)Efendimizdir.

Halil Gönenç hocaefendi nin böyle bir fetva verme yetkisi yoktur.

Zannediyorum.hocaefendi söyledi diye uydurulmuştur.İspatlanması gerekir.
ANA HAKİKAT'İ ANLAT

Ebu Huzeyfe

Alıntı yapılan: "yusufum"
Alıntı yapılan: "Ebu Huzeyfe"
Alıntı yapılan: "muallim_abi"Seyyid Abdulkadir Geylani Hazretleri'nin GUNYE kitabı kafi olsa gerek.
O kitap için Halil Gönenç hocaefendi "okunması caiz değil" diyor!
konuya girmek istememmiştim ama ,seyyid Abdülkadir -i Geylani hazretleri gibi bir alimin ki (ks) Gavs -ı Azam dır.Peygamber Efendimiz (asm)ve Hulefa i Raşidin den sonra gelir.Böle bir Zat -ı Mübarek in eserine,Okunması caiz değildir diyebilecek bir kişinin ,Bu Müarek ten daha büyük bir ulema olması gerekir.Ondan üstün ü ise Resülullah(asm)Efendimizdir.

Halil Gönenç hocaefendi nin böyle bir fetva verme yetkisi yoktur.

Zannediyorum.hocaefendi söyledi diye uydurulmuştur.İspatlanması gerekir.
Yazının tamamını okuduktan sonra hala aynı fikirde olacak mısın merak ediyorum.  :o