İslama hizmet gayesi ile baş açılıp okunabilir mi? (soru- cevap)

Başlatan Tesniye, 20 Ocak 2008, 00:19:34

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Tesniye

Son zamanlarda bazı kesimlerce müsbet yönde fetvalar verilerek üniversitelere akın akın kızlar gönderildiği bir hakikattir. Salt olarak düşünse bir bacımız, belki gitmeyecek baş açma mecburiyeti olan okullara. Ama büyüklerinden (!) öyle düz mantıklı fetvalar alıyor ki, doğru olduğunu düşünerek üniversitelere gidiyorlar.

Ben kendim cehennemde yanarım bir kişi olarak; ama ne pahasına olursa olsun başımı açarak üniversite okuyup öğretmen olacağım ve yüzlerce çocuğu cehennemden kurtaracağım hayalleriyle sınıf öğretmenliklerini dolduran başörtülüler az bir rakamda değil. Pekii bu tür amaç ve gaye dinen uygun mudur.?

MeHMET Oruç'un Huzurun Kaynağı Aile kitabında bakın ne diyor :

İSLAM'A HİZMET ETMEK GAYESİYLE OKUDUĞUNU SÖYLEYEN BİR BAYAN BAŞÖRTÜSÜNÜ ÇIKARTARAK OKUYA BİLİR Mİ?

Bilindiği gibi Nur suresi'nin 31. Ve ahzab suresi'nin 33, 53 ve 59'uncu ayetlerinde kadınların örtünmeleri, vücutlarının zinet yerlerini yabancılara göstermemeleri emredilmektedir. Bu konuda birço hadis vardır. Ama bu hadisleri burada  nakletmeye  lüzum görmüyoruz.

Kadının bütün vücudunun avret olup olmadığı husus da  mezhepler arasında ihtilaflıdır. Şafii ve Hanbeli mezheplerine göre kadının istisnasız  tüm vücudu avret kabul edildiği halde Hanefi ve Malıki mezheplerinde eller ve yüzün fitne korkusu olmadığı takdirde avret olmadığı belirtilmiştir (Kitabu'l-Fıkh ala mezabili'l Erbaa, Sabuni, Tefsiru Ayat'il-Ahkam).

Tedavi gibi bazı zaruret hallerinde yabancı birisi bir kadının  avret kabul edilen bir uzvuna zaruret miktarınca ve tedavinin  gerektirdiği mahalli geçmemek şartıyla bakabılir (el-Merginanı, el-Hidaye). Allah Kur'an-ı Kerim'de kadınların vücutlarını örtmelerini emredip başkalarına gösdermelerini yasakladığına göre onların avret mahallerini yabancıların görebileceği şekilde açmaları haramdır. Zaruret olmadıkça avret sayılan bir uzvun tamamını ya da bir kısmını açamazlar.

Zaruret, yasak bir şeyi yapmadığı takdirde helakı veya helake yaklaşmayı gerekli kılan şeydir (Suyuti, el-Eşbah ven-Nezair). Ali Haydar Mecelle Şerhi'nde zarureti aynen şu şekilde tarif etmiştir: "Zaruret; memnu tenavül etmediği takdirde helakı müstelzim olan haldir" (Ali Haydar, Dürerü'l-hakkam şerhu Mecelletü'l-Ahkam).

Buna göre İslam'a hizmet etmek gayesiyle de olsa İslam'a taban tabana zıt düşen, kadının namahrem yerlerini ve avretini açmaya zorlayan okullarda okumanın zaruret kabul edilmesi mümkün değildir. Ayrıca kadınların mutlaka bilmesi gereken şeyleri avretlerini açmayı gerektirmeyen okul ve kurslardan öğrenmeleri pekala mümkündür. İslam hizmeti böyle bir yol ile ifa edilmez.

Ayrıca İslam tarihi hiçbir resmi tahsili olmadığı halde kendisini özel olarak yetiştirip İslam'a ve ilme hizmet eden kadınlarla doludur. Şüphesiz kadınların avret açma ve ihtilat gibi İslam'ın yasakladığı şeyler olmazsa okutulmaları gerekli ve okumaları zaruridir, bunda büyük faydalar da vardır. Ama bu haramı işlemeyi tecviz edemez.

Bilindiği gibi "Zararları gidermek maslahatları  celb etmekten evladır." Diye meşhur bir fıkıh kaidesi vardır. İslam'ın yasaklara gösterdiği itina emirlere gösterdiği itinadan daha büyüktür. Hz. Peygamberimiz bir hadisinde:

"Ben size bir şey emrettiğim zaman ondan gücünüzün yettiği kadarı yapınız. Bir şeyden nehyettiğim zaman da ondan kaçınız" buyurur.

Bundan dolayı meşakkatıdefetmek için vacibi terk etmek caizdir, ama günahları, özellikle büyük günahları işlemekte müsamaha yoktur. Bezzazı'nin ifadesine göre avret yerini örtecek bir şey bulamayan kimse nehir  kenarında da olsa istincayı terk eder.

Çünkü  yasak emre tercih edilir. Kadına gusül gerekse ve erkeklerden  gizlenecek bir yer bulamazsa guslü terkeder (İbnu Nüceym el_eşbah ve'n-Nezair).

Demek oluyor ki bir haramı işlememek için farz bile terkedilir. O halde sadece umulan bir maslahat için nassların haram kıldığı bir şeyin işlenmesi tecviz edilemez.

Bize göre bu her okul için aynıdır. Müslümanların kadınların başlarını açabilmeleri için İslam'ın hükümlerini zorlayacakları yerde, kadınların İslami kıyafetler içerisinde okuyabilmelerinin çarelerini araştırıp bu yolda gayret sarfetmeleri gerkir.
Ezeli sırları ne sen bilirsin ne de ben
Bu muammayı ne sen okuyabilirsin ne de ben
Perde ardında sen ben dedikodusu var amma.
Perde kalktı mı ne sen kalırsın ne de ben..
<< Lüzumsuz Konular Atlası >>

Eymen

Zaman bir kılıçtır; sen onu kesmezsen, o seni keser.

azizistanbul

herkes hakkı  söyleyecek veya hakka uygun  fetva verecek değil ya!

bu görüşler gafletten ise Hz.Allah uyandırsın. Yok ihanet ise ... aynı kulvardan bir söz "Zalimler İçin Yaşasın Cehennem"



جُلُوسُكَ سَاعَةً عِنْدَ حَلَقَةٍ يَذْكُرُونَ اللهَ خَيْرٌ مِنْ عِبَادَةِ اَلْفِ سَنَةٍ

müteallim

haramla ile helal kazanilmaz .

necaset ile temizlik yapilmaz.

isyan ile itaat kazanilmaz.

ateş ile barut bir arada olmaz.
  Kuslar gibi ucmasini baliklar gibi yüzmesini ögrendik amma kardesce yasamasini ögrenemedik

güldem

Alıntı yapılan: müteallim - 13 Haziran 2010, 01:52:10
haramla ile helal kazanilmaz .

necaset ile temizlik yapilmaz.

isyan ile itaat kazanilmaz.

ateş ile barut bir arada olmaz.
zs2))

BT 857

Alıntı Yapbu görüşler gafletten ise Hz.Allah uyandırsın. Yok ihanet ise ... aynı kulvardan bir söz "Zalimler İçin Yaşasın Cehennem"

Alıntı Yapharamla ile helal kazanilmaz .

necaset ile temizlik yapilmaz.

isyan ile itaat kazanilmaz.

ateş ile barut bir arada olmaz.
LA TENSENA