Diyanetin Fetvaları Sizce Ne Kadar Doğru?

Başlatan durrimeknun, 14 Ocak 2008, 16:58:09

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

durrimeknun

 Bu aralar yani şu son dönemlerde,fazlasıyla çatışır ve tartışır olduğumuz bu ve buna benzer bir çok konu var..

Her hükmün bir fetva ve bir takva boyutu olduğunu,Azimetle veya ruhsatla amel etmeninde kişinin kendi insiyatifi doğrultusunda olduğunu da biliyoruz...Nitekim göz yumulamayan bazı fetvalar varki??


"Islam'a Islam'in onaylamadigi bir yolla yardim etmek isteyen kimsenin zarari,
Islam'a Islam'in onayladigi bir yolu kullanarak zarar verenin zararindan daha büyüktür."

İmam Gazali


Dini herkes yaşamalı adı altında kolaylaştırmak pahasına bir çok sünneti,bile değil farzlarda dahi şaşırtmaları alenen gözlemliyebiliyoruz??

Mesela

"Kadınların pantolon giymesi caiz midir ?" sorusuna cevap olarak =

-Mahrem olmayanların yanında giydiği pantolon dar olurda vücut hatlarını ortaya koyarsa fitneye sebep olacağı için ayrıca günah işlemiş olur.Ancak kadınların "cilbab" larının altına pantolon giymeleri mahzurlu olmadığı gibi övülen bir uygulamadır.
 
Hz.Ali(ra)'ın aktardığına göre

"Bulutlu ve yağmurlu bir günde Baki'de Rasulullah'la beraberdik Merkebe binmiş bir kadın geçiyordu.Merkebden düşecek olduda Rasulullah(bir yeri açılır endişesiyle) ondan yüzünü döndü.Orada bulunanlar kadının şalvarı var (üzeri açılmaz)dediler de Rasulullah"şalvarlar edinin.Çünkü onlar en iyi örten elbiselerinizdendir.Kadınlarınızı da dışarı çıktıklarında onlarla koruyunuz" buyurdular..
                                              (Beyhaki,sünen had.no8847;darekutni,sünen,had.no.61...)

Diyanette vaiz olan iki vaizin yazdığı "FETVANAME" adlı kitapta şalvarlar kelimesi pantolona dönüştürülmüştür..

Oysa biz Peygamber efendimizin Kadınlara benzeyen erkeklere,erkeklere benzeyen kadınlara lanet ettiğini biliyoruz..


Diğer bir konuda hanefi mezhebine göre mahremi olmayan kadınlar hacca kesinlikle gidemezler. 

Ama Diyanetimiz bunada bir fetva vererek eğer hanefi mezhebine mensub bir kadın farz olan haccını yerine getirmek isterse şafii mezhebini taklitle hacca gidebilir..

Vede hacca gider bir kimse hacc'da kolaylık olsun diye diğer mezhebleri taklit edebilir..

Tamam dört büyük mezheb ümmet için rahmet bunu biliyoruz zira bu konuda da nefsi hareket ne derece doğrudur?

İslam dini kuralları yere ve mekana göre hatta insanların keyfine keyfiyetine göre değişebilir mi??


HER KAZAYA BİR RIZAYI
BİZ YAR'DAN ÖĞRENDİK..