Çalgılı aletler, şarkı ve musikinin dindeki yeri?

Başlatan Miftahulkuluub, 07 Nisan 2004, 16:53:47

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Tuğra

Çalgı dinleyenin veya ipek giyenin şahitliği kabul edilmez. (İhya 4/41)

Çalgı aletlerinin imalinden kaçınmak, zulümden kaçınmak olur. (İhya 2/218)

Gizli haram işlenen eve girmek yasaktır. Ancak dışarıdan duyulacak şekilde içeride çalgı çalınıyorsa, bunu duyanların içeri girip çalgıları kırması caizdir. (İhya 2/802)

〰〰〰〰🐠

Tuğra

"Bugün, şeyhlerinin amellerinden başka bir şeye bakmayan ve kulak asmayan sofiyye, raks ve semâ'ı dinleri ve şerîatleri hâline getirmişlerdir. Şeyhlerinin amellerine istinad edip, onu, tâatları ve ibâdetleri olarak kabûl etmişlerdir. 'Onlar öyle kimselerdir ki, dinlerini bir oyun bir eğlence haline getirmişlerdir...'(S.A'râf, 51)

Yukarıdaki rivâyetlerden anlaşılmış oluyor ki; bir kimse, haram bir fiili güzel kabul ederse, İslâm zümresinden çıkar, mürted olur. Bunun üzerine, semâ ve raksmeclisine tâ'zim etmenin; hatta, onu ibâdet ve tâat hâline getirmenin şenâetini (fenalığını) düşünmek lâzımdır!.." (Mektûbât, 1, 266)
〰〰〰〰🐠

Tuğra

Tabiinin büyüklerinden Nafi anlatır:

Abdullah ibni Ömer ile beraber gidiyorduk. Ney sesi işittik. Abdullah, kulaklarını parmakları ile kapadı. Oradan hızla uzaklaştık. Ney sesi daha işitiliyor mu, dedi. Hayır işitilmiyor dedim. Parmaklarını kulaklarından ayırdı. Resulullah da böyle yapmıştı dedi. Nafi, sonra dedi ki, ben o zaman çocuk idim. Bundan anlaşılıyor ki, Nafi'ye kulaklarını kapamasını emretmemesi, çocuk olduğu için idi. Çünkü çocuk isteyerek dinlese de ona günah olmaz. Yoksa, Abdullah takvası sebebi ile kulaklarını kapattı demek doğru değildir. Nafi, böyle yanlış anlaşılmaması için, çocuk olduğunu bildirdi. (Eşiat-ül-lemeat)

Müziği helal göstermek için, hadis-i şerifleri ve olayları değiştirenler için, yukarıda delil gösterdikleri olayda Peygamber efendimizin mübarek kulaklarını kapatması kendi aleyhlerine delildir. Madem Peygamber efendimiz güya çalgıya müsaade ve teşvik etti, niye mübarek kulaklarını kapatıyor? Kapatmasına lüzum yoktu ki. Buradan İslam âlimlerinin çıkardığı hüküm, müziği istemeyerek duymanın haram olmadığıdır. Özel dinlemek ayrı, gayri ihtiyari duymak ayrı. Abdullah bin Ömer hazretlerinin de yaptığı gibi yapmak dinin emridir.

Çalgı ve kadın sesi, sima değil gınadır, haramdır. (Dürr-ül-mearif)

Âişe validemiz, bir evde şarkı söyleyen birini görünce ona, "Yazıklar olsun sana. Bu şeytandır, bunu çıkarın dışarı" dedi ve onu çıkardılar. (Buhari)
〰〰〰〰🐠

osmanlı

muhterem cillo23 ;

Diyorsun ki siz müçtehitmisiniz? Zaten iyice okursan sana müçtehit ve imamlardan anlatmışlar. Kendi kaflarından değil. Ayrıca adam kazanacağız diye dinimizi ucuza mı satalım? Ne söylemek istediğini anlaya bilmiş değilim. Din tabiri caiz ise rasyonalist akılla anlaşılmaz. Ancak bu cepheden bakanlar dine TABU derler. Doğru din tabudur. Akide ve kaideleri münazara edilmez. Ya kabul ederiz yada kabul etmeyiz. Üçüncü bir şık yoktur.
Devrimci akıla sahip olanlar, luciferin yeni dünya düzenini yemezler...

Mücteba

#19
Müzik ve teganni hakkında kapı aralamak isteyenlere İmam-ı Rabbani (k.s.) Hazretlerinin tüm kapıları kapatan Mektûbu Şerif'inden ..

...

İmam-ı Hûda Ebu Mansur Matüridî'den hikâye edildiğine göre şöyle demiştir:

"Zamanımızın Kurralarından birine, (teganni ile) Kur'an okurken:

'Güzel ettin..' diyen kâfir olur.. Karısı kendisinden boş olur. Allah-ü Taâlâ, onun bütün hasenatını iptal eder.

Kazı Zahirüddin'in, Ebu Debusi'den naklen şöyle dediği anlatıldı:

Bir kimse, muganniden teğanni (şarkı veya benzeri) ya da haram olan bir fiil görse; bunu da inanarak veya inanmayarak güzel kabul etse; derhal mürted olur. Zira: Şeriat hükmünü batıl saymış olur.

Bir kimse, şeriat hükmünü batıl sayarsa., bütün müçtehidler katında o mümin değildir. Allah-ü Taâlâ, onun taatını kabul etmez. Bütün iyiliklerini iptal eder. Allah-ü Taâlâ, bu gibi şeylerden bizi korusun.

Teğanninin haram oluşu hakkında âyetler ve hadisler cidden çoktur. O kadar ki, onları saymak zordur.

Durum anlatıldığı gibi olunca, bir şahıs, teğanninin mubahlığı üzerine, mensuh bir hadis, şaz bir rivayet anlatırsa., buna itibar edilmez. Zira, vakitlerin hiç birinde, fakihlerden hiç bir fakih, teğanninin mubah olduğu Hakkında fetva vermemiştir. Raks edip ayak vurmaya cevaz vermemiştir. Nitekim bunlar, İmam-ü Hümam Ziyaeddin Sami'nin Multakat risalesinde anlatılmıştır.

Sofiyenin amelleri, helâl ve haram işinde senet değildir. Onları mazur görmemiz yetmez. Onları ayıplamayız; işlerini Allah'a ısmarlarız.

Burada muteber olan, İmam Ebu Hanife'nin, İmam Ebu Yusuf'un, İmam Muhammed'in kavlidir. Allah onlara rahmet eylesin..


[İmam-ı Rabbani (k.s) Hazretleri - Mektubat-ı Şerife, 1. Cild, 266. Mektub]

gilloo23

Sevgili dostlar,

Amacimiz burada bilgi paylasimi diye dusunuyorum.... Sirf benim dedigim dogru olsun diye gunumuzde yeniden yorumlanmasi gereken konuyu israrla kopyala-yapistir ile yazmak cok dogru olmasa gerek...

Tugra isimli arkadas, tesekkur ediyorum yazilarin ve yorumlarin icin ama raks meclisleri deyince aklina acaba ne geliyor paylasabilirmisin....? Mehmet Emin AY'in veya abdurrahman onulun muzikli ilahilerinde muzik ile dini muhteviyatli seyleri dillendirmek bildigimiz RAKS mi oluyor....

Ayrica OSmanli isimli arkadas, dinimizi ucuza satmak tan kastin AllahIN AYETLERINI UCUZA SATMAYIN mealindeki ayet ise lutfen Sebeb-i Nuzulune bakiniz. kulaktan duyma yorum ayetler icin dogru degil.

Bu devirde bircok muslumanin Allah ve dini temalari iceren muzikleri dinliyor olmasi bu konunun gunumuzce degerlendirilmesi lazim dedim...helal demedim...

SON OLARAK TA ... ISRARLA BU FETVALARI ONUMUZE SUNAN ARKADASLARIN MUZIK DINLEMEDIKLERINI ANLIYORUM...SAYET DINLIYORSADA NE KADAR BUYUK BIR VEBALE GIRDIKLERINI HATIRLATMAK ISTERIM..MALUm RABBIMIZ DIYOR "NEDEN YAPMADIKLARINIZI SOYLUYORSUNUZ?" diye.

Lutfen unutmayalim ki " Medenîlere galebe ikna iledir" israr etme ve dayatma ile karsidaki en fazla savunmaya cekilir ve yanlista olsa fikrinde israrci olur.

Saygilar


Mücteba

Alıntı yapılan: gilloo23 - 17 Ocak 2012, 08:22:47

.... Sirf benim dedigim dogru olsun diye gunumuzde yeniden yorumlanmasi gereken konuyu israrla kopyala-yapistir ile yazmak cok dogru olmasa gerek...


g2))

matur

siz böle diyosunuz ama  eskidende ayşe validemiz elinde defle çalar oynaömazlar mıydı onların yanında durmakta mı fasıklıktı o zaman ....hz ayşe validemiz mi yoksa hz hatice mi pek hatırlamıyom ama işte her neyse böle def çalarken arkalarında bi erkekte dinlemişmiş ben öle biliyorum yanlış biliyosamda Allahım affetsin beni ve cümle kardeşlerimizi tabii a34))

azizistanbul

#23
  g2))
جُلُوسُكَ سَاعَةً عِنْدَ حَلَقَةٍ يَذْكُرُونَ اللهَ خَيْرٌ مِنْ عِبَادَةِ اَلْفِ سَنَةٍ

azizistanbul

Alıntı yapılan: fatma turgut - 28 Mart 2012, 17:28:46
siz böle diyosunuz ama  eskidende ayşe validemiz elinde defle çalar oynaömazlar mıydı onların yanında durmakta mı fasıklıktı o zaman ....hz ayşe validemiz mi yoksa hz hatice mi pek hatırlamıyom ama işte her neyse böle def çalarken arkalarında bi erkekte dinlemişmiş ben öle biliyorum yanlış biliyosamda Allahım affetsin beni ve cümle kardeşlerimizi tabii a34))

dini mevzularda miş miş li konuşulmaz. Açarsınız kitabı hadisi şerifi gösterirsiniz hatice validemiz mi ? fatıma validemiz mi ? şarkı söylemiş miş arkada da erkekler dinlemiş miş ! mi neymiş  sen  hatice validemizi veya fatıma validemizi haşa şarkıcı yaptın.
جُلُوسُكَ سَاعَةً عِنْدَ حَلَقَةٍ يَذْكُرُونَ اللهَ خَيْرٌ مِنْ عِبَادَةِ اَلْفِ سَنَةٍ

tk1978

Alıntı yapılan: matur - 28 Mart 2012, 17:28:46
siz böle diyosunuz ama  eskidende ayşe validemiz elinde defle çalar oynaömazlar mıydı onların yanında durmakta mı fasıklıktı o zaman ....hz ayşe validemiz mi yoksa hz hatice mi pek hatırlamıyom ama işte her neyse böle def çalarken arkalarında bi erkekte dinlemişmiş ben öle biliyorum yanlış biliyosamda Allahım affetsin beni ve cümle kardeşlerimizi tabii a34))

Ah Bu Cehalet

Kafası çalışmaz hiç bir şey bilmez
bilmediği şeyi bilene sormaz
birlik beraberlik bundandır olmaz
felaket cehalet ah bu cehalet

Bir şeyi bilir gibi boşuna öter
umulmadık yerde ortada biter
rezil eder seni dersenki yeter
ne büyük felaket ah bu cehalet


Kemal Gülal

canbil

Çalgı dinlemek haramdır, günahtır.
İbadete çalgı karıştırmak, çalgılı ihali söylemek küfre sebep oluyor.
Özellikle istirhamım tüm din kardeşlerimden küfre sebep olan bilgileri en iyi şekilde öğrenmeleri.
Çünkü küfre düştükten sonra ne kadar ibadet yapsakda boşa.
Bu yüzden küfrü gerektiren halleri ve sözleri iyice öğrenelim ve öğretelim.
Dua ederkende
''Allahım, bilerek veya bilmiyerek küfre (şirke) düşürücü bir söz söyledim veya bir iş yaptımsa pişman oldum beni affet'' diye dua etmelidir.
Çok önemlidir.


Mücteba

Günümüzün en yaygın fitnelerinden olan müzik ...

azizistanbul

Alıntı yapılan: gilloo23 - 17 Ocak 2012, 08:22:47

Ayrica OSmanli isimli arkadas, dinimizi ucuza satmak tan kastin AllahIN AYETLERINI UCUZA SATMAYIN mealindeki ayet ise lutfen Sebeb-i Nuzulune bakiniz. kulaktan duyma yorum ayetler icin dogru degil.


SON OLARAK TA ... ISRARLA BU FETVALARI ONUMUZE SUNAN ARKADASLARIN MUZIK DINLEMEDIKLERINI ANLIYORUM...SAYET DINLIYORSADA NE KADAR BUYUK BIR VEBALE GIRDIKLERINI HATIRLATMAK ISTERIM..MALUm RABBIMIZ DIYOR "NEDEN YAPMADIKLARINIZI SOYLUYORSUNUZ?" diye.




bende size Saff süresi 2. ayeti kerimesi olan " Yapmadığınız şeyleri niye söylüyorsunuz" mealindeki ayeti kerimenin sebebi nüzülüne bakmanızı tavsiye ederim.
جُلُوسُكَ سَاعَةً عِنْدَ حَلَقَةٍ يَذْكُرُونَ اللهَ خَيْرٌ مِنْ عِبَادَةِ اَلْفِ سَنَةٍ

osmanlı

Ben Hz. Allahın Ayetlerini ucuza satmayı kast etmedim. Sizin ilk söylediklerinizde Hz. Peygamberimizi anma gecesini analatırken bir benzetme yapmışsınız. Şöyelki ; "Efendimizi anma ve dogum gunu kandil programi yapiyorsa, eksiklikleri olsada, baslangic icin cok guzel olsa gerek diye dusunuyorum....

Ayrica soralim kendimize oyle bir programda 3-5 halk asigi cikip yalin sesle kasideler okusa kac kisi dinler veya izlerdi..." Dikkat ediniz efendim bu programa katılanların kahir ekseriyeti bir cemaat veya cemiyete mensup. Cemaat erbabı bir insanı neye ve ne için tekrar kazanacaksınız? Zaten kazanılmış biridir. Cemaat terbiyesi olan bir kimse bu şekilde Peygamberimizi anmaz ! Kusura bakmayın.

Aslında avatarınızda ki tavşan ve sulieti çok güzel bir ifade. Bu mevzuda malesef birçokları gölgeye takılırken ve gölgeyi hakikat kabul ederken, tavşanı gören yok !

Tamam birde size zahmet şu soytarıları bir izleyin sonra tefsir  edersiniz.
http://www.youtube.com/watch?v=bwEsBBa9hw8

Son olarak bu mevzuda yazan bir iki arkadaş (mücteba tuğra miftahulklup) kopyala yapıştırcı değillerdir. Okuyup paylaşan kimselerdir.  DEDİKLERİNİDE YAŞAYAN KİMSELERDİR. Lütfen başka forumlarla karıştırmayın.

Selametle

Devrimci akıla sahip olanlar, luciferin yeni dünya düzenini yemezler...