Aklıma Takılanlar *

Başlatan muallim, 12 Ağustos 2005, 17:55:10

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

muallim

Bilgisi olanlar dan nassa dayalı olmak kaydı sartıyla su soruma cevap vermelrini bekliyorum.

Bir kişi çocuk yasından sonra buluga girmeden önce anne ve babasının tesiri ile musluman olmus muslumanlıgı yasamaya baslamıstır. Daha sonraları bulugdan once okul caglarında kominizm taraftarı öğretmen ve arkadasları tarafından fikirleri değişmiş,hayatının buyuk bir bolumunu bu sekilde ateist olarak yasamaya baslamıstır. Bu sure içinde de o fikirleri savunmuş o fikirler için carpışmış onun için caba sarf etmiştir.İslamdan dondugu için de murted olmustur.

olmeden once ; tekrar iman etmiş ve islamı tekrar kabul etmiş butun ateist fikirlerinden uzaklasmısıtr. Daha sonra bu hal uzere belli bir sure yasayıp olmustur.

Şimdi gelelim sorumuza: Bu kişi "islam ma gablini siler" Yani islam olduktan sonra gecmiş gunahlar ve yapılanlar affedilmiş yeni bir defter acılmış demek olan hadis mucibine girer mi?

Eger girerse onca kişiyi kandırmaya sebeb oldugu için o kandırdıgı aklını celdiği kişiler ondan davacı olmaz mı?

Bunun yanında o kişi eger bu sayede kurtulursa diğer muslumanalrda belli bir sure murted olarak yasayıp sonra iman etme gibi bir his içlerinde bulundurmazlar mı?

Nasıl olsa boyle sahih bir hadis serif var deyip iman etmekten dini vecibeleri yapmaktan kacıp sonra iman etme gibi bir hadiseye sebeb olmazlar mı?

Yoksa bu hadis kapsamında sadece kafirler yani dogustan kafir olanalr mı yer almaktadır? Münafık ve mürtedler bu hadis kapsamında ele alınamazlar mı?
"Müminler ancak kardeştirler. Öyleyse kardeşlerinizin arasını düzeltin ve Allah'tan korkun ki rahmete eresiniz."
[Hucurat Suresi 10]

Henna

Bu benim de hep merak ettigim bir sey.
Bilgili birisi cevap verirse ben de cok sevinirim.

Gerci ben konu hakkinda bir yerlerde bir seyler okumustum ama sen kesin bilgilerle, bilenlerden ogrenmek istedigin icin bahis bile etmeyecegim..

müteallim

Cocuk yasdaki yaptigi ibadetler zaten kendisine degil anne ve babasina yazilir.Sonra bir müddet islam disi yasamis her türlü kötülügü yapmis amma sonra hakikaten inanmis yaptiklarindan tevbe etmis ve islama dönmüs islami yasamaya devam etmisse bunda sübhe edecek ne var kardesim.Bu hususda akaid kitaplarimiz delil ile doludir.Sonra sahabei-kiramin evvelini ve sonrasini düsünmek lazim degilmi.
  Kuslar gibi ucmasini baliklar gibi yüzmesini ögrendik amma kardesce yasamasini ögrenemedik

muallim

cocukken demiyorum bulugdan sonra musluman bu adam...Muslumanlıktan cıkıyor kominist oluyor dinsizliği seciyor ve oylece yıllarını alan bir yasam suruyor. Sonra olecegine yakın tekrar musluman oluyor...Mürted tekrar dine donuyor yani...


Sizn verdiğiniz sahabe örneği tamamaıyle muhal ,Cunku sahabeler dinden donmemişler müşriklikten islamı secmişlerdir.


Kısacası murtedin tekrar dini secmesiyle kafirin dini secmesi aynımdır?
"Müminler ancak kardeştirler. Öyleyse kardeşlerinizin arasını düzeltin ve Allah'tan korkun ki rahmete eresiniz."
[Hucurat Suresi 10]

müteallim

Alıntı yapılan: "muallim"

Kısacası murtedin tekrar dini secmesiyle kafirin dini secmesi aynımdır?

Samimiyetle seciyorsa  evet.
  Kuslar gibi ucmasini baliklar gibi yüzmesini ögrendik amma kardesce yasamasini ögrenemedik

müteallim

Alıntı yapılan: "muallim"
Sizn verdiğiniz sahabe örneği tamamaıyle muhal ,Cunku sahabeler dinden donmemişler müşriklikten islamı secmişlerdir.

Islamdan önce onlarin icinde hem müsrik hem nasara hemde yahud yokmuydu.?

Hazreti vahsiyi unuttunuzmu.O bile güzide sahabeden oluverdi.

Rasülüllah efendimiz Bir hadisi seriflerinde Insan öyle amel yaparki cennete girmesine bir karis kalir.Sonra iyi olmayan bir ameli sebebi ile Ömrünün sonunda cehenneme gider. Yine kisi öyle kötülükler islerki cehenneme kitmesine bir karis kalir da güzel bir amel yaparda cennete gider.

tevbei´yeis muteberdir. Amma i´mani yeis muteber degildir.Akaitde bu böyledir.herhalde tevbe´yeis ile imani yeisi birbirine karistiriyorsunuz.

Allah hidayetde daim kilsin.
  Kuslar gibi ucmasini baliklar gibi yüzmesini ögrendik amma kardesce yasamasini ögrenemedik

Vuslat Yolcusu

Alıntı Yap
Allah hidayetde daim kilsin
AMIN: 8)

muallim

Alıntı Yaptevbei´yeis muteberdir. Amma i´mani yeis muteber degildir.Akaitde bu böyledir.herhalde tevbe´yeis ile imani yeisi birbirine karistiriyorsunuz.

yok karıstırmadım bilakis bu ikisi arasındaki farkı cok iyi ayırt edebiliyorum. yalnız benim soruma tam cevap olmadıgı  kanaatteyim. mürted ve kafir aynı kıstas içinde nasıl yer alır.?

su soru akla gelmez mi?

Ben 60 yasıma kadar mürted olarak yasayayım sonra nasıl olsa kafirlerin imanı gibi islam magablini silecek. EEE burda ne olur o kadar gunah ??Adamın bir kere niyeti bu sekilde yani sonra islama donmek ...Bu adam nasıl kafirin imanı ile aynı kefeye konur?

Samimiyet diyorsunuz ...Koministler sizden bizden daha fazla islamı biliyor. Adamalr bizim dini bildikleri gibi kendi sapık inanclarını da biliyorlar. o nedenle murtedde samimiyet hasıl olması imaknsız.

smaimiyet muminin bir sıfatı değil mi?

O zaman münafık mürted ve kafirin durumları iyi değerlendirilmeli. Mürted en alt tabaka da yanacak kesimlerden değil mi? bu demek ki kafiri bile onlardan daha iyi bir konumda...
"Müminler ancak kardeştirler. Öyleyse kardeşlerinizin arasını düzeltin ve Allah'tan korkun ki rahmete eresiniz."
[Hucurat Suresi 10]

Hemedan

(Berîka) ve (Hadîka)da, dil âfetlerinde ve (Mecmâ’ul-enhür)de diyor ki, (Erkek veyâ kadın, bir müslimân, âlimlerin sözbirliği ile küfre sebeb olacağını bildirdikleri bir sözün veyâ işin küfre sebeb olduğunu bilerek, amden [tehdîd edilmeden, istekle] ciddî olarak veyâ hezl, güldürmek için söyler, yaparsa, ma’nâsını düşünmese dahî îmânı gider. (Mürted) olur. Buna (Küfr-i inâdî) denir. Küfr-i inâdî ile mürted olanın, evvelki ibâdetlerinin sevâbları yok olur. Tevbe ederse, geri gelmezler. Zengin ise, tekrâr hacca gitmesi lâzım olur. Mürted iken kılmış olduğu namâzları, orucları, zekâtları kazâ etmez. Riddetden evvel yapmadıklarını kazâ eder. Çünki, mürted olunca, evvelki günâhları yok olmaz. Riddet zemânında yapmadıklarını kazâ etmez. Küfr-i inâdî ile mürted olanların nikâhları bozulur.

Görülüyor ki Mürted olan, tekrar imana gelince günahları yok olmuyor.

"İslamiyyet evvelki günahları yok eder"  hadis-i şerifi İslam olan müşrik veya ehl-i kitab için geçerlidir. Mürtedin böyle bir hakkı yoktur. Günahlarının cezasını çekeceği gibi, küfre girmenin  o büyük azabını da çekecektir!

Henna

Alıntı yapılan: "Hemedan"
Görülüyor ki Mürted olan, tekrar imana gelince günahları yok olmuyor.

"İslamiyyet evvelki günahları yok eder"  hadis-i şerifi İslam olan müşrik veya ehl-i kitab için geçerlidir. Mürtedin böyle bir hakkı yoktur. Günahlarının cezasını çekeceği gibi, küfre girmenin  o büyük azabını da çekecektir!


Zannimca bu kadar kesin konusmamak lazim. Biz nerden bilebiliriz ki kimin gunahlari affedilecek, kimin edilmeyecek?

Cok kesin bir ifade olmamis mi bu "gecmis gunahlarinin cezasini cekecek" sozu?

müteallim

Alıntı yapılan: "muallim"

yok karıstırmadım bilakis bu ikisi arasındaki farkı cok iyi ayırt edebiliyorum. yalnız benim soruma tam cevap olmadıgı  kanaatteyim. mürted ve kafir aynı kıstas içinde nasıl yer alır.?
...

Mürted mürted olarak kafir kafir olarak kaldigi müddetce evet ikisini bir kefeye koymak mümkün olmaya bilir.Amma burada mevzu- bahis olan müslüman olanlar degilmi ???? eger müslüman olanlarsa bu islami secis samimiyetle hakikaten inanarak secmislerse aralarinda ne fark olabilir.Amma samimiyetsiz iseler o gösteride kalir zaten o zaman münafik olurlar. Öyle degilmi Müallim.
  Kuslar gibi ucmasini baliklar gibi yüzmesini ögrendik amma kardesce yasamasini ögrenemedik

müteallim

Alıntı yapılan: "muallim"[.

smaimiyet muminin bir sıfatı değil mi?.

Müallim kardes bunda itiraz edecek bir sey yok .Mücadele edecek bir seyde yok. hangisisi olursa olsun imanin ölcüsü bellidir. Dil ile ikrar kalb ile tasdik varsa evvela mürted olan veya kafir olan insan bu sartlari haiz ise mü´mindir.
  Kuslar gibi ucmasini baliklar gibi yüzmesini ögrendik amma kardesce yasamasini ögrenemedik

muallim

Alıntı yapılan: "Hemedan"(Berîka) ve (Hadîka)da, dil âfetlerinde ve (Mecmâ’ul-enhür)de diyor ki, ...

Evet kaynaktan okudugum kadarı ile soruma cevap verilmiş.
"Müminler ancak kardeştirler. Öyleyse kardeşlerinizin arasını düzeltin ve Allah'tan korkun ki rahmete eresiniz."
[Hucurat Suresi 10]

muallim

Alıntı YapMürted mürted olarak kafir kafir olarak kaldigi müddetce evet ikisini bir kefeye koymak mümkün olmaya bilir.Amma burada mevzu- bahis olan müslüman olanlar degilmi ???? eger müslüman olanlarsa bu islami secis samimiyetle hakikaten inanarak secmislerse aralarinda ne fark olabilir.Amma samimiyetsiz iseler o gösteride kalir zaten o zaman münafik olurlar. Öyle degilmi Müallim.

hayır efendim muslumanlar değil.Müretdlikten bahsediyoruz. Yani donmelerden. Dinini değiştirmiş kişilker mevzu bahis.Boyle olunca yukarıdaki yazmıs olunan fetva bu konuya cevap olur.

Ha kesin konusulabilir mi?

burada durmak gerekir. Eger kesin konusursak o zamanda mutezile mezhebi gibi Allahın işine karısmıs , O'nu Hasa bir seyi yapmaya zorlmıs oluruz. Cenneti fazlındandır. O nedenle kesin konusmak gereksizdir.İsterse Allah affeder isterse azab eder.
"Müminler ancak kardeştirler. Öyleyse kardeşlerinizin arasını düzeltin ve Allah'tan korkun ki rahmete eresiniz."
[Hucurat Suresi 10]

muallim

bugunlerde karsılastıgım bir acayip soruyu daha sizinle paylasmak isitiyorum Bilgisi olanlarla bu konuyu irdelemek isityorum.


...

Bir kimsenin Allahın verdiği tabii fıtratı geregi cinsiyetini değiştirmesi yasaktır. Kız olarak dogmus bir kimse erkekliği ameliyatla erkekliğe donemez. Erkek olan kimse de aynı sekilde kız olmaz.

Sorular burda baslıyor...

1) Tıbbı bir zorunluluk yokken (hunsalık için gecerli) cinsiyetini değiştirmiş bir kimse için ceza gunun de nasıl bir hukum soz konusu. Kadınlara gore mi hesaba cekilecek yoksa erkekliğine gore mi?

2)Bu kişi islamı kabul etmeden once cinsiyetini değiştirse sonra islamı kabul etse bu kişinin gecmişte yaptıgı bu gunahın etkisi islamdan sonra da  devam eder mi? Bundan kurtulmanın her ahngi bir kaidesi yok mu?

3)Hünsalık hastalıgında kız mı erkek cinsiyetine de aynı derecede yatkınlık gosteren birinin hakiki manada cinsiyeti saglam biri ile evlenmesi caiz mi? Yani hastalıksız erkek ve hastalıksız kadın ile evlenebilir mi?
"Müminler ancak kardeştirler. Öyleyse kardeşlerinizin arasını düzeltin ve Allah'tan korkun ki rahmete eresiniz."
[Hucurat Suresi 10]